Wiesmann приема поръчки за електрическия Thunderball

Три четвърти от капацитета за първата година е зает. Базовата цена е 300 хиляди евро

Валентин Маринов,
Wiesmann Thunderball

, Wiesmann

Wiesmann Thunderball

А ко сте почитатели на редки, нишови марки и автомобили, това би трябвало вече да ви е заинтригувало.

Проектът Thunderball на Wiesmann. Това е първият EV на германската марка, която прави вълнуващи спортни возила с ретро дизайн. Той е и първият електрически кабриолет след Tesla Roadster в серийно производство.

Все още не знаем кога стартира производството и съответно доставките. Но “бяла лястовица” донесе, че Wiesmann вече приема поръчки. Има го на официалния сайт, а това е знак, че откритият автомобил е в играта. И още как.

Базовата цена е 300 000 евро. Wiesmann ще произвежда колата в своята фабрика в Германия. Компанията вече е запълнила три четвърти от производствения си капацитет за първата година.

Thunderball разчита на два електромотора отзад (поставени са зад шофьорското място), чиято комбинирана мощност е 671 к.с. и 1103 Нм въртящ момент.

Роудстърът тежи 1700 кг, което, комбинирано с мощността, осигурява ускорение до 100 км/ч а 2,9 секунди.

Задвижването е разработено съвместно с германската компания Roding Automobile, която специализира в олекотени, карбонови конструкции и е известна най-вече с модела Roding Roadster, задвижван от баварски „шестак”.

Идващата от Roding Т-образна батерия е разположена така, че да понижи центъра на тежестта на автомобила, заемайки централния тунел и преминавайки в предната част.

Тя е с капацитет 83 кВч. Електромобилът разчита на 800-волтова архитектура, която му позволява зареждане с до 300 киловата. Компанията обещава пробег до 500 км.

Wiesmann Project Thunderball Wiesmann Project Thunderball