Г ерманската компания Wiesmann се завърна от отвъдното с представянето на Project Thunderball – не само нейният първи елетромобил, но първият в света спортен кабриолет със задно предаване от появата на оригиналния Tesla Roadster.
Марката – известно със спортните си модели с ретро дизайн, разчитащи на редови „шестаци”, V8 и V10 двигатели от BMW – обяви фалит през 2013 г. Три години по-късно (2016) бе придобита от технологичната компания Contec Global, чийто управляващ директор днес изпълнява ролята и на изпълнителен директор на Wiesmann.
Wiesmann Project Thunderball
Thunderball разчита на два електромотора на задната ос, чиято комбинирана мощност е 671 к.с. и 1103 Нм въртящ момент. Роудстърът тежи 1700 кг, което, комбинирано с мощността, осигурява ускорение до 100 км/ч а 2,9 секунди.
Задвижването е разработено съвместно с германската компания за спортни автомобили Roding Automobile, която специализира в олекотени, карбонови конструкции и е известна най-вече с модела Roding Roadster, задвижван от баварски „шестак” и тежащ едва 950 кг.
От Roding идва и батерията с капацитет 83 kWh. Електромобилът разчита на 800-волтова архитектура, която му позволява зареждане с до 300kW. Компанията обещава пробег до 500 км.
Моделът разчита и на специално разработена регенеративна спирачна система с 5 нива, която осигурява „мощен ефект на моторна спирачка в завоите”, като по този начин предложи „удоволствие на водача, нещо, което липсва на повечето електромобили на пазара в момента.”