Volkswagen Group планира да инвестира $700 млн. в Xpeng за съвместно разработване на електрически автомобили в Китай. Така германският концерн ще се опита да обърне тенденцията на намаляващи продажби на най-големия автомобилен пазар в света.
VW Group ще се сдобие с 4,99% дял в китайския производител на електромобили чрез увеличение на капитала, като ще получи място в борда на директорите, но без право на глас, съобщи Automotive News.
Xpeng е един от малките играчи на огромния китайски EV пазар. Продажбите му паднаха с 40% през първата половина на годината, но надеждите са в лансирането на новия кросоувър G6, чиято цена е 20% под тази на Tesla Model Y.
Volkswagen и Xpeng ще разработват съвместно автомобили, използвайки платформата Edward на G9.
По-интересното е, че Xpeng ще получава т. нар. called technology service revenue от Volkswagen от догодина. По този начин ще се наруши 4-десетилетният модел чуждите производители да получават заплащане от своите китайски партньори за технологични лицензи.
Платформата Edward е по-стара версия, докато последната, на която е базиран споменатият G6, е изграден на по-нова платформа, Smart Electric Platform Architecture (SEPA) 2.0.
Преди дни стана ясно и чe Audi задълбочава съвместната си работа с SAIC Motor за съвместна разработка на модели и нова платформа, но без да знаем повече детайли по тази сделка.
Партньорството на Audi с SAIC ще покрива премиум електромобили, като ще започнат в сегмент, в който компанията още не е представена в Китай.
VW се опитва да обърне тенденцията в страната, където местният шампион BYD и Tesla изпреварват дългогодишния властелин на пазара, тъй като произвеждат електромобили с технология и софтуер, които са по-пригодния за местните вкусове. Продажбите на VW на немската компания спаднаха, а пазарът на EV нарасна с 20%.