Оказа се истина: Audi взима китайска платформа за електромобили

Тя ще дойде от SAIC и на нея ще се правят е-коли за китайския пазар, тъй като собствената платформа SSP се забави много

Audi A6 Avant e tron Concept

, Audi

Audi A6 Avant e-tron Concept (снимката е илюстративна)

Audi и Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) се споразумяха да си сътрудничат по развитието на електромобили, ход, целящ да укрепи позициите и на двете марки на китайския пазар. Това гласи официалното становище на притежаваната от китайската страна компания, съобщава Autocar.

Съобщението за споразумението идва на фона на новината, която съобщихме и ние преди седмица, че германската компания води преговори с потенциални китайски партньори (тогава се твърдеше за SAIC или BYD). Сега вече е ясно, че Audi иска платформата на IM Motors, собственост на SAIC. Причината е забавената с много платформа Scalable Systems Platform (SSP) на Volkswagen Group.

Плановете на Audi да базира бъдещите си електромобили на архитектурата SSP бяха извадени от релси от продължаващите отлагания, причина за което са неспиращите софтуерни проблеми, включително нова операционна система, чието развитие тече под вътрешнофирменото обозначение E3 2.0.

Софтуерът E3 2.0 се смята за ключов компонент на архитектурата SSP, която ще предлага Ниво 3 на автономност.

Като алтернатива за моделите, продавани в Китай, Audi планира да използва електрическата платформа на SAIC, използвана за седана IM L7 и IM LS7 SUV. Тя е 800-волтова и е разработена за модели с междуосие от 2800 до 3200 мм.

Audi SAIC електромобили