Я понските производители не горят от желание да преминат към електрическо задвижване, но Nissan се разграничава от тази тенденция. Компанията продава вече две поколения Leaf, а представянето на Nissan Ambition 2030 дава да се разбере, че плановете са изключително амбициозни в посока на пълна електрификация. За това трябва да помогне инвестицията от $17,6 млрд. през следващите пет години, които да помогнат за лансирането на 15 електрически модела и 8 хибрида (e-POWER) до 2030 г.
Още по-любопитното в случая е, че Nissan е първият производител, който се обвързва с дата за серийно лансиране на твърдотелни батерии. Това ще се случи през 2028 г. През 2024 г. в Йокохама ще е готов завод за производство на новите твърдотелни батерии ASSB. Този тип батерии се смята от мнозина за Светия Граал: те има по-голяма енергийна плътност, зареждат се много по-бързо и са много по-евтини от литиево-йонните батерии. Към 2030 г. Nissan ще може да произвежда батерии с годишен капацитет от 130 GWh.
Nissan Surf-Out
В изказването на Макото Учида, изпълнителен директор на Nissan, трябва да бъде изтъкнат един конкретен детайл, а именно фактът, че новите клетки в ASSB ще струват само $75/kWh през 2028 г. След това ще се гони цена от $65/kWh, която трябва да доведе до производствен паритет между електрическите и конвенционалните автомобили. До този момент никой не е споменавал за евентуалната цена на твърдотелните батерии.
Докато стане това, Nissan ще въведе литиево-йонни батерии без съдържание на кобалт, като намали цената им с около 65% до 2028 г.
Nissan Hang-Out
Благодарение на сериозната инвестиция, Nissan планира още към 2026 г. да увеличи значително обемите продажби на електрифицираните модели. В Европа компанията иска 75% от общите продажби да са на електрифицирани (електрически и хибридни) модели, в Япония – 55%, а в Китай – 40%. За САЩ планът не е толкова амбициозен – 40%, но едва през 2030 г.
За да подсили още повече впечатлението от гръмките обещания, Nissan съпроводи церемонията с дебюта на цели четири концептуални модела: Nissan Chill-Out, Nissan Max-Out, Nissan Surf-Out, and Nissan Hang-Out, но от компанията не дадоха никаква информация за тях.
Suzuki показа силно променения S-Cross