С лед като САЩ не подписа съвместната декларация от СОР26, чиято цел е да обедини държави и производители около обща дата за отказ от конвенционалните автомобили, щатската агенция ЕРА публикува доклада си Automotive Trends. Възможно е таймингът да е случаен, но от друга страна изглежда и като извинение за липсата на този подпис, тъй като Environmental Protection Agency се хвали, че нивата на вредните емисии, отделяни от автомобилите, са на най-ниското си ниво откакто агенцията прави подобни измервания.
Обединен фронт: 34 държави и 6 производителя срещу колите с ДВГ
В полезрението на проучването (за САЩ) са автомобилите от моделна година 2020. Според ЕРА, средният разход на гориво на тези автомобили е спаднал до 25,4 мили/галон (9,3 л/100 км). В същото време средните нива на вредните емисии са спаднали до 349 г/миля (218 г/км), което е най-ниското измервана ниво някога. Агенцията отчита и спад с 24% на нивата СО2 спрямо 2004 г., докато общият спад на разхода на гориво е 32% спрямо същата година.
„Днешният доклад е страхотен индикатор, че автомобилните производители изпълняват обещанията си за постигане на стандарти за екологично чисти автомобили, като в същото време предлагат на клиентите страхотни опции в автомобилите им”, коментира административният директор Майкър Риган.
Японски компании имат план за спасението на ДВГ
От EPA изчисляват, че производството на хибриди, plug-in хибриди и електрически автомобили ще нарасне още през следващата година, но базата е много ниска. Прогнозните данни за моделната 2021 година казват, че електрическите и плъг-ин хибридните автомобили ще съставляват 4% от производството, докато хибридите ще представляват 9% (отново данните са за САЩ). В момента едва 2% от колите в страната са електрически, а хибридите са 5%.
Друго интересно проучване на британската агенция Juniper Research стига до извода, че през 2026 г. ще бъде достигната цифрата от 1,5 млрд. зарядни цикъла на електрически автомобили в света. В момента агенцията изчислява, че те са 200 млн., което значи ръст от 665% в следващите пет години. През 2026 г. общо 70% от зарядните цикли ще се извършват в домашни условия, спад от 10% спрямо настоящия момент. Агенцията смята, че следващото „бойно” поле ще е изграждането на бързозарядни станции.
Mercedes-Benz S-Class plug-in минава над 100 км само на ток