С вършиха ли славните дни на Tesla като едноличен лидер на пазара на електрически автомобили? Може би сме тръгнали в тази посока, ако съдим от последните данни на ACEA – Европейската асоциация на автомобилните производители, съобщава Electrek.
Изданието е обобщило всички резултати от началото на годината до края на ноември включително. От тях се вижда, че Tesla записва 13,7% спад на продажбите си в Европа. Тенденцията беше видима цяла година, но дълго време феновете на Tesla твърдяха, че целият EV пазар е надолу и това логично се отразява и на Tesla.
Оказва се обаче, че е обратното. Tesla спада и „дърпа“ резултатите на целия сегмент. С нейните резултати, EV пазарът в Европа записва спад от 1,4% за първите 11 месеца на годината. Ако тя бъде извадена от уравнението, то тогава пазарът всъщност расте с 1,3%.
Най-тежко е положението във Франция. Там общият EV сегмент записва 24,4% спад, следван от Германия – спад от 21,8%. Останалите страни се справят доста по-добре и това позволява на региона да запази значителна преднина пред САЩ, но не успява да скъси разликата с Китай.
Само Tesla е доставила 282 700 автомобила в Европа за 11-те месеца. За същия период миналата година е записала 327 600 доставки. А само през ноември е доставила с 10 000 коли по-малко.
Най-продавани в Европа остават хибридните – 33,2% от всички. На второ място са колите с бензинови двигатели – 30,6%. Трети са изцяло електрическите коли – 15%, следвани от дизела – 10,6% и plug-in хибридите – 7,6%. 3% са с „други“ форми на задвижване.
Данните показват, че макар и EV действително да имаха трудна година, голям повод за притеснение няма. Електрическите автомобили всъщност се представят прилично, имайки предвид ситуацията на пазара. Tesla обаче трябва да се притеснява, тъй като видимо има проблем с привличането на клиенти.