Продажбите на EV в Германия продължават да падат, тези на Tesla се сриват

Германският автомобилен пазар не може да се съвземе от премахването на субсидии, ноември отбеляза спад от 22%

Пламен Георгиев,
електромобили

CarMarket.bg

Г ерманската автомобилна индустрия е изправена пред трудни времена, попаднала в буря от стачки, вътрешни напрежения във Volkswagen Group, мерки за намаляване на разходите в Mercedes, Ford и BMW и променяща се пазарна динамика, оказваща натиск върху всички марки.

Докато пазарът на нови автомобили успя да задържи позициите си през ноември с 244 544 продажби на леки коли – лек спад от 0,5% в сравнение с предходната година – истинската драма продължава да се разиграва в сектора на EV, където продажбите претърпяха нов удар.

Според данни, публикувани от Федералната служба за автомобилен транспорт на страната (Kraftfahrt-Bundesamt – KBA), ноември не е донесъл никакво облекчение, като продажбите на електромобили са се сринали с 22% на годишна база. През този месец са регистрирани общо 35 167 нови електрически коли, което представлява 14,4% от всички нови регистрации. Това изглежда като приличен пазарен дял, но реално е далеч от очакванията.

Голяма част от настоящия спад може да се проследи до решението на германското правителство да прекрати субсидиите за електрически автомобили в края на 2023 г. По това време министърът на транспорта Фолкер Висинг твърди, че пазарът на EV трябва да може да се издържа сам без публична помощ, твърдейки, че постоянните субсидии не са устойчиво решение. Изглежда обаче пазарът не е съвсем готов да върви без чужда помощ.

И докато електромобилите страдат, хибридите процъфтяват в Германия. През ноември 94 554 хибридни превозни средства са намерили нови купувачи, отбелязвайки впечатляващо увеличение от 20,3% спрямо същия месец на миналата година. От тях 20 604 са plug-in хибриди, което показва ръст от 13,7%. Хибридите сега представляват солидни 38,7% от всички нови регистрации, което доказва, че потребителите все още са привлечени от по-екологични опции, но може би с крак и в двата свята.

Междувременно традиционните автомобили показват смесени резултати. Продажбите на бензинови коли са спаднали с 5,4% през ноември, докато при дизеловите спадът е 7,5%. Продажбите на коли на LPG отбелязват скромно увеличение от 3,2%, но все още заемат незначителен дял от пазара.

Спадът на продажбите на Tesla в страната през ноември е... 55%. На годишна база спадът е 43,6% с реализирани само 33 669 продажби.

И докато продажбите на електромобили страдат, безапелационният лидер на хибридния фронт, Toyota, отбеляза ръст от... 104,5%, с което си гарантира пазарен дял от 4,2%. Peugeot (+78,5%), Citroen (+16,9%) и Skoda (+16,5%) също има за какво да почерпят. На обратния полюс са Fiat със спад от 39,1%, Kia (-16,9%), Mazda (-14,3%), Hyundai (-11,8%).

Данните на Асоциацията на автомобилната индустрия (VDA) пък показват друга любопитна ситуацията. През октомври производството на електрически автомобили в Германия е достигнало 109 400 бройки, което е ръст от 54% спрямо октомври година по-рано.

продажби Германия