Д изайнът на C5 X е първото, което приковава погледа. Моделът предлага новия V-образен светлинен подпис отпред и отзад, представен за първи път при новия C4. Целта му е клиентът веднага да направи асоциацията със Citroen, което не е никак трудно, след като веднъж видиш автомобила. Но още по-любопитна е самата концепция на каросерията. Както при С4, който изглежда като силно повдигнат хечбек, целящ асоциации със сегмента на кросоувърите, така и С5 Х е всичко друго, но не и типичен седан.
Citroen залага пластичен експлозив С-4 (тест драйв)
Ще спестя клишетата от прессъобщението на марката, гласящи: „Силуетът на C5 X поразява от пръв поглед: напорист, здрав и отличителен.” Истината е, че новият С5 е нещо, което се отличава моментално от останалите, тъй като наподобява повдигнато комби, а французите си го наричат седан.
C5 X е първият моделът, с който Citroen прави световната премиера на новото активно окачване Citroën Advanced Comfort. Активното окачване е иновация, дълбоко вторенена в историята на марката. С избор от три режима, системата за управление на окачването подобрява ефективността на Progressive Hydraulic Cushions, като отпуска още повече окачването по време на фазите на шофиране, за да „прелита над пътя“ и осигурява по-голяма ефективност, особено в завоите.
C5 X представя изцяло нов инфоразвлекателен интерфейс за Citroën, с акцент върху свързаността. В комбинация с 12-инчов HD сензорен екран, 4 USB гнезда тип C и безжично зареждане на смартфон, той се актуализира в реално време чрез облака и разполага с Mirror Screen, без да е необходимо да включвате смартфон. Интерфейсът му е проектиран така, сякаш е сензорен таблет: персонализиране, настройки и предпочитания за показване, приспособления на началния екран.
C5 X ще се предлага с бензинови двигатели и плъг-ин хибридно задвижване. Доставяйки мощност 225 к.с., моделът предлага над 50 км пробег само на ток. Бензиновите и плъг-ин версии на С5 Х ще влязат в продажба през втората половина на годината.
Европейци и американци са се устремили към електромобилите
50 години назад във времето с Mercedes-Benz R107 SL
Японската Nidec започва строежа на 2 завода за е-мотори и части в Сърбия