Д вумоторната схема за задвижване на четирите колела работи без помощта на допълнителни съединители и карданна връзка между прения и задния мост, което я прави изключително бърза и ефективна. Цялостната връзка между всички компоненти се осъществява от най-важния елемент в задвижването на новия ID.4 GTX - Vehicle Dynamics Manager, разработен от Volkswagen за следене и координация на сложните взаимодействия между отделните системи.
Половината от купувачите на ID.3 никога преди това не са притежавали Volkswagen
Сумарната максимална мощност на двата тягови електродвигателя на новия ID.4 GTX възлиза на 220 кВт (299 к.с.). Задният електромотор развива максимална мощност 150 кВт (204 к.с.) и максимален въртящ момент от 310 Нм, докато предният генерира максимум от 80 кВт (109 к.с.) и 162 Нм. Това позволява на GTX да ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,2 секунди, което с една десета от секундата по-бързо от Golf GTI, а електронно ограничената максимална скорост достига 180 км/ч. В зависимост от индивидуалния стил на шофиране на клиента, капацитетът на акумулаторната батерия от 77 кВтч (486 кг) дава възможност за изминаване на автономен пробег между 340 и 480 километра в цикъла WLTP.
Електронният Vehicle Dynamics Manager е изцяло нова разработка на специалистите на Volkswagen, която следи буквално всяко движение на ID.4 GTX в режим на ускорение, спиране или завиване. Подобно изпълнение на системата вече се използва ефективно в новите Golf GTI и Golf R4 и спомага за значително подобряване на цялостното поведение на пътя и на динамичните характеристики на тези спортни модели. Vehicle Dynamics Manager работи заедно с ESC и управлението на системата за двойно предаване. Електронно управляваната блокировка на диференциала XDS+ също е свързана с Vehicle Dynamics Manager и подобрява допълнително поведението на пътя при движение с висока скорост в завой чрез фино дозирано прилагане на спирачно усилие към облекчените колела от вътрешната страна на завоя, с което подпомага стабилното движение по траекторията с желания радиус.
Адаптивната система за управление на шасито, DCC (включена в опционалния пакет оборудване Sports Plus; предлага режими Eco, Comfort, Sport, Individual и Traction) също е свързана към Vehicle Dynamics Manager, което дава възможност твърдостта на амортисьорите да се адаптира до 200 пъти в секунда и да осигури динамично и прецизно поведение на пътя.
Проучване: Volkswagen е най-иновативната компания
Компактният ID.4 GTX отбеляза своята пазарна премиера в Европа през лятото на 2021 година, като в България базовата цена на новия модел е 102 649 лв. с ДДС.
Mercedes-Benz EQS кацна в България, впечатляващ е във всяко едно отношение
ЕК въвежда единна система за пробега на леките коли
Микрокола в опит да трансформира градската среда, но възможно ли е