Tesla пропада в бездната, в Германия и Австралия спадът е над 70%

Още по-плашещо е, че в Китай ситуацията не е по-цветуща, спадът там през февруари е почти 50%

Tesla Model Y 2025

, Tesla China

Tesla Model Y 2025

Е два ли вече има съмнение, че Илон Мъск е основната причина за главоломния спад в продажбите на Tesla. Той вече е като воденичен камък, вързан за крака на удавник. Но дали това го интересува, ако има възможност да се облагодетелства с много милиарди покрай властта? Вероятно не.

А не беше толкова отдавна времето, когато обещаваше 20 млн. продажби на електрически коли годишно до 2030 г.! Това гръмко изявление бе бързо заметено под килима и в средата на 2024 г. бе отбелязан първият спад на продажбите. А оттогава до сега ситуацията става все по-мрачна.

Преди дни писахме, че в Норвегия, крепост за Tesla от години, дори Toyota продава повече електромобили от американския бранд. Сега излизат цифрите и от Германия, където картинката е апокалиптична. Данните от KBA – Федералната служба за автомобилен транспорт на Германия – показват, че през януари 2025 г. продажбите на Tesla са паднали с 59,5%, като в страната са регистрирани само 1277 нови автомобила. Ситуацията е станала още по-драматична през февруари: спадът вече е зашеметяващите 76,3% в сравнение с февруари 2024 г., като са продадени едва 1429 броя. Спадът за двата месеца е 70,6%. И тези цифри са още по-притеснителни за марката, тъй като продажбите на електромобили в Германия са нараснали с 30,8% през февруари.

Ситуацията в Австралия не е много по-добра. Данни от националния Съвет за електрически превозни средства показват, че Tesla е продала 1592 автомобила през февруари, спад от 71,9% спрямо 5665, продадени през февруари 2024 г. През първите два месеца на годината Tesla е доставила 2331 автомобила на австралийците, което е с 65,5% по-малко спрямо пподадените 6772 автомобила година по-рано.

Всичко можеше да се приеме като буря в чаша вода, ако в Китай ситуацията беше по старому. Но не, и там ситуацията е мрачна. Предварителните данни от Китайската асоциация за пътнически автомобили разкриват, че Tesla е произвела и продала 30 688 коли през февруари 2025 г. - спад от 49,16% спрямо 60 365 автомобила през февруари 2024 г. Тази цифра включва както вътрешни продажби, така и износ, но е ясно, че китайският пазарен дял на Tesla намалява. Когато вземете предвид конкуренцията от страна на местните производители на електромобили, картината става още по-тревожна за Tesla.

И да, Tesla остава лидер в областта на електрическата мобилност, но нейното някога непобедимо господство на ключови пазари показва признаци за бедствие. Независимо дали става дума за умора от продукта, противоречивия характер на Мъск, насищане на пазара или просто лош момент - особено с прехода към обновения Model Y, блясъкът определено започва да изчезва.

Tesla продажби електромобили