Tesla празнува голямо събитие - заводът във Фремонт, Калифорния, произведе своя 2-милионен електрически автомобил.
Той е Model 3, а там се правят също Model Y, Model S и Model X. Илон Мъск поздрави екипа в завода на Tesla Фримонт, както и Гига Невада (доставчик на клетки тип 2170).
Според доклад, заводът произвежда автомобили с рекордната скорост от повече от 1 бройка на минута.
Tesla вече е направила и доставила повече от 2,9 милиона коли (от 2008 г., когато беше пуснат оригиналният Tesla Roadster).
Това означава, че останалите 900 000 идват от други обекти (почти изцяло от Шанхай).
Към края на второто тримесечие на 2022 г. Tesla е доставила:
Model 3/Y: 2 336 365
Model S/X: 564 328
След няколко седмици може да чуем за около 3 милиона коли Tesla по целия свят, докато общата годишна продукция е над 1 милион броя. През последните 12 месеца Tesla достави повече от 1,1 милиона автомобила на клиенти, въпреки много тежката първа половина на 2022 г.
Вчера Tesla отчете по-малък от очакваното спад на тримесечната печалба, подпомогнат от поредица от увеличения на цените на колите й, които Илон Мъск определи като "смущаващо високи”, предаде "Ройтерс".
Мъск говори в конферентен разговор след отчетите и каза, че макроикономическата несигурност може да окаже известно влияние върху търсенето. След това обясни, че компанията няма проблем с търсенето, производствен проблем.
Не можете просто да повишите цените до някакво произволно високо ниво, защото преминавате границата на достъпност и след това то пада стремглаво.“
Цените наистина са на много високи нива. Но ние също така имахме много сътресения във веригата на доставки и производството, а също така имаме луда инфлация“, каза Мъск.
Tesla повиши цените няколко пъти през последната година. Например цената в САЩ на Model Y сега е $65 990, което е над 30% повече от началото на 2021 г.
Мъск каза, че очаква инфлацията да започне да намалява до края на годината и цените на повечето стоки да се стабилизират, което ще позволи на Tesla леко да намали цените.
Заводът на Tesla в Китай завърши второто тримесечие с рекордни месечни нива на производство, след като затвори поради локдауни, свързани с COVID-19.
Мъск каза, че новите заводи в Берлин и Тексас имат за цел да произвеждат 5000 автомобила седмично до края на годината, добавяйки, че в германската столица са се правили по 1000 автомобила седмично през юни.