Н яма съмнение, че Tesla е еталон, когато стане дума за батерия, пробег, динамика. Системата й „Автопилот” също е мерило, но именно тя е в полезрението на властите за поредния дефект, свързан с продуктите на марката.
National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) обяви, че открива официално разследване на 416 000 автомобила Tesla на база жалби за неочаквано спиране, свързано със системата Autopilot.
Ще бъдат разследвани Tesla Model 3 и Model Y, моделна година 2021-2022, след като агенцията е получила 354 жалби през последните девет месеца.
Становището на NHTSA гласи:
Жалбите съобщават за рязко спиране без предупреждение, на случаен принцип, често няколкократно по време на едно пътуване."
Собствениците се оплакват, че се притесняват за проблема, който Tesla е отхвърлила, заявявайки, че спирането е нормално. Някои наричат събитието „фантомно спиране”.
Собственик на Tesla Model Y 2021 заявява пред NHTSA през октомври, че по време на шофиране по магистрала с 80 мили/ч, „автомобилът намали рязко от 80 до 69 мили/ч за по-малко от секунда. Спирането бе толкова рязко, че за малко не загубих контрол върху автомобила.”
Миналият август NHTSA започна разследване на 765 000 автомобила Tesla с Autopilot, продадени в САЩ, след като станаха няколко катастрофи с модели на Tesla и автомобили на бърза помощ.
Миналият май Илон Мъск заяви, че премахването на радарен сензор от „Автопилота” ще реши проблема с „фантомното спиране”, за което някои собственици на Tesla се оплакват дълго време.
Tesla е поставена под сериозно напрежение от NHTSA, която разследва няколко проблема, в следствие на които компанията имаше 10 сервизни акции от октомври насам.
Джонатан Аткинс, изпълнителен директор на Governors Highway Safety Association, групата, която представлява щатските агенции за безопасност по магистралите, пусна следния туит: Нов ден, нов проблем с Tesla. Радвам се, че NHTSA е по-активна в контрола на тази компания.”