К омисията за справедлива търговия в Южна Корея (KFTC), която се явява основният антимонополен орган в страната, обмисля да наложи глоби на Tesla. Причината е, че те са установили завишени спецификации на батериите на компанията, съобщава Reuters.
Споменава се конкретно Model 3, като това нарушение е в противовес със Закона за честно етикетиране и реклама, казва становището на властите.
„Планираме да проведем общо събрание, за да прегледаме и определим степента, до която автомобилният производител е нарушил закона и да решим нивото на санкциите“, заявява служител от KFTC пред Reuters.
На уебсайта на Tesla се посочва, че Model 3 може да измине 528 км с едно зареждане. Становището на KFTC е, че този пробег може да е по-къс, ако външната температура спадне под 0⁰ по Целзий. Естествено, това е всеизвестен факт на хората, които познават електромобилите, но никъде този факт не е посочен на сайта, което се смята за заблуда на клиентите.
Отделно от това, KFTC разглежда възможността да наложи санкции срещу Tesla за това, че не възстановява депозитите на клиенти, които са анулирали онлайн покупки, преди поръчките им да бъдат подадени за изпълнение.
В Южна Корея клиентите плащат депозит от 100 000 вона ($84), когато поръчват автомобил Tesla онлайн, но те не се връщат при отказване на поръчката.
В началото на месеца се разбра, че Tesla тайно е спестила част от електронното оборудване в Model 3 и Model Y, произвеждани в Китай. Това е направено, за да се заобиколи проблемът с недостига на чипове, съобщава CNBC. Става въпрос за допълнителния контролен блок за управление на кормилния механизъм. Вътрешни източници казват, че това не променя характеристиките или безопасността на работа на механизма, но въпреки това става въпрос за десетки хиляди автомобили, за което Tesla не е счела за нужно да уведоми клиентите.