Porsche Taycan е на пазара от 2019 г., което означава, че вече пета година е без някакъв сериозен ъпдейт. Досега, защото фейслифтът на модела е донесъл подобрения във всяко едно направление. И това е поредната голяма новина от Porsche в рамките на два месеца: от Panamera, през Macan и сега до Taycan.
Както може да се очаква от Porsche, фокусът винаги е поставен върху динамиката, затова и всяка модификация на Taycan ускорява по-бързо от тази, която заменя. Базовият модел със задно задвижване скача най-високо, подобрявайки времето за ускорение с 0,6 секунди.
Най-бързият, естествено, е Taycan Turbo S, който подобрява времето за ускорение до 100 км/ч с 0,4 секунди, постигайки този спринт за една 2,4 секунди. Това превръща Taycan в най-бързото Porsche, което марката някога е произвеждала!
Тук идва и другият факт с „най“: Taycan Turbo S е най-мощният сериен модел на марката до момента. Това е възможно след увеличение на системната мощност до 952 к.с., когато в играта влиза и Launch control.
Нещо повече, когато автомобилът е оборудван с пакета Sport Chrono, това се изразява в бутон „push to pass“, който предлага на водача временно увеличение ан мощността с 95 к.с. за 10 секунди.
Но Porsche не се е фокусирал само върху скоростта в права линия, Taycan е оборудван с адаптивно въздушно окачване, а окачването Porsche Active Ride може да се поръча като опция за AWD моделите.
Когато намалява пред завой, Taycan ще може да рекуперира енергия със скорост до 400 kW, над 30% повече от настоящия модел.
Но по-бързото зареждане няма да се постигне само чрез по-мощната рекуперация. 800-волтовата система на Taycan може да се зарежда с мощност до 320 kW, 50% по-висока от преди. Това значи, че на такава станция батерията може да се зареди от 10 до 80% за 18 минути.
Иначе новата батерия Performance Battery Plus вече е с капацитет 105 kWh, а не 93 kWh както досега. От Porsche се хвалят, че на хартия Taycan може да измине до 821 км, което няма как да бъде постигнато, но със сигурност пробегът наистина е особено впечатляващ.
Що касае дизайнът, новият Taycan идва с нови фарове и стопове. Ще се предлагат нови цветове. Миниатюрни са промените и в интериора, но като цяло новият модел е оптимизиран в такава степен, че може да се определи като нов модел, макар като дизайн това да не може да се нарече така.