Stellantis има цели 19 електромобила в гамата си, като ще продължи да вади още, но шефът на групата Карлос Тавареш иска да се знае, че производството на е-кола все още струва много повече от производството на конвенционален модел.
Говорейки пред инвеститори за финансовите резултати през 2021 г., Тавареш отбеляза, че Групата е записала силна година, като Stellanis дори поощри профсъюзните си работници в САЩ с бонус в размер на $14 670.
По време на същия разговор, Тавареш говори и за производствените разходи на е-колите. Описвайки същите като „горила в стаята”, Тавареш заявява, че Stellantis изразходва 40-50% повече средства за производството на електромобил спрямо цената за конвенционален модел. И макар Stellantis да продава е-колите за повече пари спрямо моделите с ДВГ, тя не може да пренеси всички тези разходи върху клиентите, нито разходите могат да бъдат поети само от производителя.
Тавареш отбелязва, че един важен ход за Stellantis е да намали вътрешните си разходи и да се спазари с доставчиците си.
Тавареш коментира, че Групата е 30% по-ефикасна от конкурентите си. Доказателство за това е фактът, че Stellantis записа силна фискална година, въпреки че произведе 6 млн. автомобила от общия си производствен капацитет от 8 млн. коли годишно.
Под шапката на Stellantis има 14 марки. Наскоро Alfa Romeo представи първия си електрифициран модел, плъг-ин хибридът Tonale. Италианската марка трябва да стане изцяло електричедки бранд през 2017 г., а година по-късно към нея да се присъедини и Chrysler. Dodge подготвя първия си електричски масъл кар за 2024 г., като се разработват електрически версии на Maserati GranTurismo и MC20, както и нови електрически модели от Citroen, Fiat, Opel и Peugeot.