О т доста време се изказват предупреждения, че електромобилите ще доведат до нуждата от сериозно намаляване на работната сила в автомобилните заводи по света. И ако в Мексико или Бразилия това вероятно не е голям проблем, то съкращаването на работници е доста трудно начинание във Франция.
Затова и Stellantis прибягва към нетрадиционни способи да подскаже на служителите си, че са нежелани: изпраща има имейли със съвети как да си намерят работа – на друго място.
Служителите редовно получават спам за кариерни панаири и услуги за написване на печеливши автобиографии. Това е станала такава практика, че представители на профсъюзите обвиняват компанията в тормоз, пише Automotive News.
Кристин Вирасами от профсъюза CFDT коментира:
Това не е добър начин да мотивираш хората да работят усърдно за теб.”
Мярката само показва под какво напрежение е изпълнителният директор Карлос Тавареш, който трябва да съкрати разходите от заплати, за да постигне печалба от 5 млрд. евро от синергии, обещани при сливането на Fiat Chrysler Automobiles и PSA Group.
Под шапката на Stellantis има 14 автомобилни марки, а за концерна работят общо около 300 000 работници. Смята се, че само във Франция могат да бъдат съкратени до 10 000.
По-малкото части и по-лесният производствен процес на електромобилите налагат част от работната сила да бъде съкратена.
За Stellantis във Франция работят около 45 000 служители, но чрез Peugeot и Citroen се държи 34% от пазарния дял. Над 50 000 са служителите в Италия, родното място на Fiat и Alfa Romeo, където се произвежда и Jeep.
На 1 февруари Stellantis започна преговори с френските профсъюзи за съкращение на 2600 човека в рамките на две години. Шефовете на профсъюзите смятат, че съкращенията ще продължат със същата степен поне до 2025 г. Когато се включат и ранните пенсионирания на по-възрастните служители, цифрата може да достигне 8000. Предвижда се също, че други около 2000 може да напуснат, за да работят за джойнтвенчъри в северна Франция, например Automotive Cells Company и други.
От компанията отрекоха цифрите на профсъюзите.