BMW наблюдаваше отстрани (и вероятно се подсмиваше) как Audi, Porsche, Mercedes, Volvo и други обявяваха един след други, че ще преминат само на ток, за да се случи същият процес, но в обратен ред: всички се отказаха от тази широко прокламирана теза.
От високите етажи на четирите цилиндъра в Мюнхен никога не дадоха обещание за 100% преход на ток, тяхната теза беше, че искат да дадат на клиентите си свободата на избор. И тази политика се оказа повече от успешна. Нещо повече, именно BMW в момента е луксозният германски бранд, който продава най-много електромобили. Компанията прогнозира, че търсенето ще бъде поравно разпределено между бензинови и електрически автомобили до 2030 г.
Баварците продължава да поддържа политиката за равноправие, т.е. за предлагане на хората това, което искат, вместо изкуствено да ограничава задвижванията до електрически автомобили, както Европейският съюз планира за 2035 г.
В интервю за австралийското списание CarExpert, главният технологичен директор Йоахим Поуст твърди, че в крайна сметка въпросът трябва да зависи от купувачите, а не от ЕС: „В крайна сметка клиентът решава.“
При условие, че забраната влезе в сила след малко повече от девет години, членът на борда се опасява, че това може да има огромни последици. „Ако Европейската комисия казва, че има план за премахване на двигателите с вътрешно горене през 2035 г., те не питат клиентите как се развива инфраструктурата [за зареждане на електрически амтомобилите], какви са цените на енергията и всички останали неща. Глупаво е да се прави това по този начин. И може да се унищожи индустрия, ако се прави по този начин.“
Неговите опасения звучат като ехо на думите на баш шефът на Mercedes Ола Калениус, който наскоро предупреди, че европейската автомобилна индустрия „се движи с пълна скорост към стена“ и дори може да „се срине“, ако ЕС не преразгледа решението си.
Това изказване дойде малко след като шефът на компанията от Щутгарт призна, че Mercedes е трябвало да направи „корекция на курса“, за да запази двигателите с вътрешно горене по-дълго от първоначално планираното.
Mercedes продължава да инвестира в конвенционални силови агрегати и дори има изцяло нов V-8 от AMG на път.
Как всъщност се справят електрическите автомобили в Европа? Според последните данни на Европейската асоциация на производителите на автомобили, електрическите автомобили са представлявали 15,6% от общите продажби в ЕС през първите осем месеца на годината. Ако се включат Обединеното кралство и страните от Европейската асоциация за свободна търговия (ЕАСТ), включващи Исландия, Лихтенщайн, Норвегия и Швейцария, делът нараства до 17,4%.
BMW продължава да продава три-, четири-, шест- и осемцилиндрови двигатели, заедно с V12 за Rolls-Royce. Някои дори се доставят на трети страни като Toyota, Land Rover и Ineos Automotive. Ако слуховете са верни, главният конкурент Mercedes може скоро да купи четирицилиндров двигател от Мюнхен.
„M“ в BMW означава „Motoren“ (на немски „двигател“) и баварската марка далеч не е готова да се откаже от това. Колите с ДВГ продължават да са водещият и високопечеливш бизнес, дори когато гамата от електромобили на BMW набира скорост.
Ако забраната бъде въведена, това би имало сериозни последици за баланса на компанията, предвид значението на европейския пазар. Заедно с MINI, Групата е продала близо 500 000 автомобила на континента през първата половина на годината. Това е доста над Азия (438 294) и Съединените щати (193 091). Китай остава най-големият единичен пазар, с 317 862 продадени бройки до юни.