Електромобилите индиректно увеличават замърсяването в Китай

defaultimg

netinfo

Е лектрическите автомобили са призвани да спомогнат за намаляване на замърсяването на въздуха, което причиняват автомобилите с двигател с вътрешно горене. Ново проучване показва, че електромобилите водят до увеличаване на замърсяването в Китай.

Китайското правителство е решено да направи страната лидер в областта на развитие и продажба на електрически автомобили. За целта то предлага огромни субсидии, с които да окуражи производителите и потребителите да заложат на алтернативното задвижване.

Проблемът е, че основната част от тока в страната се добива от въглища.

“Преминаването на електромобили нe елиминира използването на изкопаеми горива, тъй като електричеството, което ги задвижва, може да идва от изкопаеми горива, което в Китай означава въглища,” коментира Скот Кенеди от Центъра за стратегически и международни проучвани във Вашингтон.

“Електромобилите преместват замърсяването от едната част на страната в друга.”

Публикуван през миналата година документ на Транспортния институт към Университета на Мичиган твърди, че автомобили с ДВГ, които консумират под 7 л/100 км гориво, са по-екологично чисти от електромобилите, идващи от Китай. Преимуществото на автомобилите с ДВГ става още по-откроимо, когато се вземат предвид екологичните разходи за производството на електромобила, се пише в статия на The Financial Times.

Учени от Харвард и Университета Цингуа в Пекин също стигат да заключението, че производството на китайските електрически, плъг-ин хибриди и автомобили с горивни клетки генерира 50% повече парникови газове спрямо количествата, отделяни при производството на автомобил с двигател с вътрешно горене.

Отделен документ на китайската нефтена компания CNPC твърди, че задвижваните с електрически батерии автомобили отделят над два пъти повече токсичните частици PM2.5 спрямо ДВГ, отговорни за смога в Китай.

Цели 72% от произведения през 2015 г. ток в Китай е дошъл от въглища, параметър, който трябва да спадне под 50% до 2040 г. Но това са си 22 години в бъдещето, през които електроцентралите ще продължат да бълват вредни емисии, за да захранват „зелените” електромобили.

Forbes публикува списъка на най-скъпите автомобилни марки в света

Обяснение на циклите WLTP и RDE за измерване на вредните емисии

Дизелът още не е достигнал пълния си потенциал на развитие

Източник на статията: Vesti.bg

замърсяване на въздуха любопитно автомобили китайски автомобили електромобили