Subaru се активира на електрическия фронт в Европа, потвърждавайки плановете си да пусне на пазара три нови кросоувъра с електрическо задвижване до 2026 г. Това ли е обаче печелившата формула? Предполагам, че компанията ще го разбере по трудния начин.
Иначе, разработено в партньорство с Toyota, триото съчетава познатия хардуер със собствените си стилистични решения, които не се приемат еднозначно. Триото нови модели включват Uncharted, фейслифт на Solterra и E-Outback, който е европейската версия на Trailseeker.

Subaru
Subaru Uncharted
И трите автомобила са изградени на глобалната платформа e-Subaru, версията на Subaru на електрическата архитектура e-TNGA на Toyota.
Новото име е Uncharted, версията на Subaru на Toyota C-HR+. Кросоувърът се откроява със специфична за Subaru предна част, която заимства елементи от обновения Solterra, включително дизайна на фаровете и бронята. Вътре, Uncharted получава квадратен волан и леко различни интериорни елементи, като същевременно споделя характеристики като 14-инчовия информационно-развлекателен дисплей и двойните безжични зарядни устройства с неговия близнак от Toyota.

Subaru
Subaru Uncharted
Купувачите могат да избират между конфигурации с предно задвижване и задвижване на всички колела, като и двете предлагат респектираща производителност. Мощността достига максимум от 344 к.с., а базовият вариант използва батерия с капацитет 57,7 kWh, която трябва да осигурява пробег до 444 км. По-голяма опция с капацитет 77 kWh увеличава пробега до 584 км за моделите с предно задвижване и 470 км за моделите със адвижване на всички колела.

Subaru
Преминавайки към по-познатия член на гамата електрически автомобили на Subaru, Solterra се завръща със свеж стил, повече технологии и подобрена база. Двойката електромотори генерират 344 к.с., което представлява значително увеличение от 123 к.с. в сравнение с оригиналната версия, дебютирала през 2022 г. Освен това, по-големият батериен пакет с капацитет 73,1 kWh осигурява пробег от над 500 км между зарежданията. Стилистичните актуализации са фокусирани върху предната част, с по-тънки светодиоди и по-изчистен дизайн на бронята. Електромобилът се възползва от нов 14-инчов инфоразвлекателен дисплей и подобрена система за подпомагане на водача (ADAS).
Subaru E-Outback е европейският близнак на Subaru Trailseeker и Toyota bZ Woodland. Той е по-дълъг и по-просторен от Solterra, с багажник, който е достатъчно голям за четири куфара. Subaru сподели една снимка на Trailseeker, така че предполагаме, че E-Outback ще изглежда идентично, с изключение на кехлибарените мигачи.
E-Outback разчита на два електромотора с мощност 380 к.с., черпещи енергия от батерия с капацитет 74,7 kWh, която осигурява пробег до 447 км. Проектиран с мисъл за приключения, той включва симетричното задвижване на четирите колела на Subaru, X-Mode система за различните терени и 210 мм пътен просвет.
Обновеният Subaru Solterra ще бъде първият, който ще достигне до европейските дилъри до края на 2025 г. Uncharted и E-Outback ще последват в началото на 2026 г.