К омпанията Volkswagen направи сравнение между електрическия ID.3 и съпоставими бензинови и дизелови модификации на Golf, твърдейки, че електрическият модел не само е по-евтин, но е и по-достъпен.
Според компанията, базовата версия на VW ID.3 (тази с батерия с капацитет 45 kWh и пробег до 330 км по цикъла WLTP) ще струва в Германия от 23 430 евро, след като бъде приспадната местната държавна субсидия. Това ще направи е-автомобилът по-евтин за покупка от Golf 1,5 TSI 130 к.с. или Golf 2,0 TDI 115 к.с. в страната.
В момента Германия дава екологичен бонус (Umweltbonus), субсидирайки електромобилите на цена до 47 600 евро с 6570 евро, докато е-колите с цена до 77 600 получават субсидия от 5570 евро.
Това значи, че цените на новия VW ID.3 на родния пазар ще стартират от около 30 000 преди субсидиите. Модификацията ID.3 Pro, която предлага пробег до 420 км (заради по-голямата си батерия с 58 kWh), ще е на цена под 35 000 евро преди субсидиите, което ще я направи по-евтина от предшественика си – VW e-Golf.
В допълнение към опитите за постигане на по-ниска цена от сравними модели Golf, VW изчислява, че експлоатацията на ID.3 ще е по-евтина с €70 евро на месечна база спрямо автомобил с ДВГ, което прави обща икономия от 840 евро на година (в Германия).
Новият VW ID.3 ще е по-евтин също за застраховане и поддръжка в Германия, тъй като ще трябва да преминава през сервиз на всеки две години (без значение на пробега).
Volkswagen ще лансира новия ID.3 на европейския пазар това лято, като първоначалния фокус ще бъде върху доставката на предварително подадените 30 000 заявки за модела First Edition.
За икономичните водачи: Renault и Dacia с нова LPG версия в гамите си