О т март 2020 г. новото Renault Captur се предлага с двугоривен двигател, съчетаващ новият трицилиндров турбиниран TCe 100 и пропан-бутан. Той позволява смесен разход на гориво между 7,6 и 7,9 л/100км и CO2 емисии между 123 и 128 г/км. Максималният въртящ момент е 170 Нм при 2000 об./мин. Този двигател отделя около 8% по-малко CO2 емисии от еквивалентния бензинов двигател.
Допълнителният резервоар за пропан-бутан, изработен от високоякостна стомана, е разположен на мястото на резервната гума, без да докосва резервоара за бензин като по този начин се запазва обемът на багажника. Възвратен клапан, 80% ограничител на запълване, ограничител на дебита, електромагнитен клапан и предпазен клапан допълват техническата система. С два пълни резервоара автомобилът има кумулативен пробег от над 1000 км.
Новото Renault CAPTUR се предлага в България от март на цени от 33 490 лв. с ДДС.
Същият двигател (но наречен TCe 100 ECO-G) вече се предлага за Dacia Duster, Sandero, Logan и Logan MCV. Ако средният разход на LPG двигател е малко по-висок, общият разход на гориво на километър се намалява с до 30% в сравнение с бензинов двигател и до 8% в сравнение с дизелов двигател.
В Европейския съюз близо 15 милиона автомобили работят на пропан-бутан, 26 милиона в световен мащаб. Dacia предлага LPG от 2010 г. Уверена в тази технология, марката предлага гаранция от 5 години или 100 000 км подобно на останалите автомобили в гамата.
TCe 100 ECO-G се предлага за Duster от края на януари 2020 г. на цена от 29 470 лв. с ДДС.
Глобиха телевизионния хит Diesel Brothers с $850 000
BMW i8 излиза в пенсия след само 6 години на пазара
Батерия с твърд електролит дава 800 км пробег на електромобилите