С поред анализа на HUK Coburg скоростта на прехода към елекрическа мобилност в Германия е намаляла наполовина, след като немското правителство спря субсидията при покупка на електромобил през декември 2023 г.
През четвъртото тримесечие на 2024 г. обемът от чисто електрически автомобили се е увеличил само с 0,1% в сравнение с предходното тримесечие, което е най-ниската цифра от края на 2020 г.
През октомври 2024 г. близо 1,6 милиона напълно електрически автомобили са били регистрирани в Германия, според Федералната служба за автомобилен транспорт. Коалиционното правителство на страната имаше за цел да пусне 15 милиона напълно електрически коли по пътищата на страната до 2030 г.
Новото издание на годишния „Е-барометър“ на HUK се основава на собствената база данни на застрахователната компания, която е пазарен лидер с почти 13 милиона застраховани превозни средства.
Според компанията само 4% от собственици на автомобили са решили през последното тримесечие на миналата година, когато купуват друго превозно средство – независимо дали ново или употребявано – да закупят чисто електрическа кола. Тази цифра важи за частни клиенти, без да включва автомобили, регистрирани от фирми или компании за коли под наем.
Личният опит влияе върху възприятията на клиентите като цяло. Според придружаващо проучване, електрическите автомобили продължават да разделят хората: 45% оценяват електрическите автомобили като „добри“ или „много добри“, 47% с „по-малко“ или дори „изобщо не добри“.
Следователно личното отношение е много силно повлияно от собствения опит: хората, които нито са имали електрическа кола, нито някога са карали такава, дават средно значително по-лоша преценка от тези с опит с електрическа кола – и групата, която все още не е влязла в контакт с електрически автомобили, има огромното мнозинство с 68 процента. От 30%, които вече са карали или притежават такъв, мнозинството са дали положителна оценка.