В интервю за Automotive News Europe шефът на марката Volkswagen Томас Шафер говори за концепцията ID. 2all, която като сериен модел ще струва по-малко от 25 000 евро. Тя ще бъде последвана от EV под €20 000 най-късно през 2026-2027 г.
Междувременно e-up! ще бъде спрян в средата на 2024 г., тъй като запазването му би изисквало нова платформа, която да отговаря на строгите разпоредби, свързани с киберсигурността.
Бившият изпълнителен директор на Skoda също имаше какво да каже за е-горивата, заради които Германия успя да издейства изключение в мерките за спиране на ДВГ в новите коли от 2035 г.
Страната го направи най-вече в полза на Volkswagen.
На въпрос от ANE по този казус, Томас Шефер каза, че целият дебат е просто „излишен шум“, тъй като епохата на ДВГ ще приключи „така или иначе“ до средата на следващото десетилетие.
Той отново говори за основните проекти на марката VW. Електрическите автомобили ще представляват 80 процента от годишните й продажби до 2030 г. А до 2033 г. - на 100%.
Защо да харчите цяло състояние за стара технология, която всъщност не ви носи никаква полза?“, риторично пита той.
В интервю за германското издание Automobilwoche, публикувано в началото на месеца, същият Томас Шафер обяви, че следващите поколения Passat и Tiguan - и двата трябва да се появят по-късно тази година, заедно с T-Roc през 2025 г., ще бъдат последните автомобили на VW с ДВГ в Европа.
Следователно няма да има девети Golf с двигател със старата технология.