Шефът на Renault: прекалено ранното преминаване към е-коли може да навреди

Лука де Мео призова да не се спират инвестициите в ДВГ

Лука де Мео

, Renault

Лука де Мео

Е вропейската комисия иска да забрани продажбите на нови автомобили с ДВГ през 2035 г., но според много специалисти тази стратегия е прекалено агресивна. Някои – като шефът на Renault Лука де Мео – дори смята, че подобен ход може да окаже негативно влияние върху околната среда и обществото.

На конференцията „Бъдещето на автомобила”, организирана от Financial Times, Де Мео изрази мнението си, че прекаленото ранното преминаване към изцяло електрическа мобилност вероятно не е решението за спасение на планетата.

Това може да звучи леко объркващо на пръв поглед, но шефът на френската компания смята, че залагането на всичките финансови средства само на EV технологии ще намали инвестициите в двигатели с вътрешно горене, което би могло да доведе до по-голямо замърсяване.

Първото нещо, което искам да кажа, е, че Renault очевидно е много отдаден на електромобилите и може би водородът е добро решение за някои приложения. Но ако погледнете данните, става очевидно, че продажбите на автомобили с ДВГ – включително хибриди – тепърва ще достигнат своя връх. Има предизвикателства – в социалния, финансовия и екологичния спектри, които трябва да се вземат предвид.”

Де Мео не е първият голям в автомобилната индустрия, който изразява мнението си, че прекалено ранното преминаване към електромобили би могло да навреди на околната среда и обществото. Наскоро Херберт Дийс каза, че вероятно е прекалено рано индустрията да премине изцяло на ток. Това си мнение изрази по време на същата пресконференция. Подобно е становището и на Карлос Тавареш, шефът на Stellantis.

Оливер Ципсе (BMW) също не подкрепя забраната на двигателите с вътрешно горене. Миналата година той обяви, че спирането на продажбите на коли с ДВГ прекалено рано ще навреди на BMW и другите германски производители, като „няма да помогне на климата или някой друг”.

Друг проблем, на който Де Мео обърна внимание, е въпросът за паритета на цените на електромобилите и конвенционалните модели. Такъв специалистите очакваха да се постигне около 2025 г., но това едва ли ще стане заради покачващите се цени на суровите материали.

Източник на статията: Motor1.com

Лука де Мео Renault електромобили Future of the Car