Седанът Audi RS6 е призван да се прероди в електрическа форма

Новият електрически модел ще се изправи срещу BMW i5 M60 и Mercedes-AMG EQE 53 през 2025 г.

Пламен Георгиев,
A6 E tron concept

, Audi

A6 E-tron concept

Audi Sport ще възроди седана RS6, за да го изправи срещу електрическите BMW i5 M60 и Mercedes-AMG EQE 53. Новият 4-врат спортен модел ще се продава под името RS6 E-tron от 2025 г., съобщава Autocar, позовавайки се на източници от Некарсулм, Германия.

Предстоящото завръщане на седана RS6 в гамата на Audi ще стане 14 години, след като конвенционалния седан бе изваден в пенсия през 2010 г., за да направи място за по-спортния по онова време RS7.

Седанът RS6 E-tron и RS6 E-tron Avant ще бъдат изградени на базата на седана и комбито A6 E-tron, потвърдени за 2024 г. В центъра на новите спортни модели ще е новоразработеното електрическо задвижване, части от което са направени съвместно с Porsche, който ще използва системата с два мотора за модернизираната версия на Taycan, която чакаме през 2025 г.

Двата нови електрически модела на Audi Sport ще предлагат по-сериозни динамични параметри от настоящите конвенционални модели RS6 Avant и RS7, което значи над 600 к.с. и 1000 Нм.

В комбинация с 2-степенна скоростна кутия за всеки мотор и напълно променливо електрическо Quattro задвижване на четирите колела, новите два електромобила се заформят като най-бързо ускоряващата комбинация седан и комби.

Подобно на седана и комбито A6 E-tron, творенията на Audi Sport ще бъдат изградени за платформата Premium Platform Electric (PPE), разработвана съвместно с Porsche. Тя е 800-волтова електрическа архитектура със силициево-карбиден инвертор.

Други задаващи се нови модели, които ще използват платформата PPE, са Audi Q6 E-tron SUV и Q6 E-tron Sportback, а също и Porsche Macan Electric.

Концептът A6 E-tron от 2021 г. дава насоки за размерите на седана RS6 E-tron. С дължина от 4960 мм, широчина от 1960 мм и височина 1440 мм, той е с 9 мм по-дълъг, 74 мм по-широк и 18 мм по-висок от днешното пето поколение на А6.

Първоначалните планове предвиждаха конвенционалните наследници на днешните A6 saloon и A6 Avant да се преименуват на A7 saloon и A7 Avant. Това се налага от стратегията за именуване на моделите по време на управление на Маркус Дюсман. Тя предполагаше конвенционалните модели с ДВГ да са с нечетни номера, а електрическите – с четни обозначения.

Новият бос Гернот Доелнер е поискал преразглеждане на системата за именуване на моделите, казват вътрешни източници.

Преди да видим новите електрически RS6 E-tron седан и Avant, Audi планира да актуализира настоящия спортен модел с ДВГ, като британското издание твърди, че той ще носи обозначението RS6 GT Avant.

Вдъхновен от концепта RS6 GTO от 2020 г., V8 двигателят с обем 4,0 литра ще е с 20 к.с. и 50 Нм по-високи параметри над съществуващия RS6 Avant Performance. Така GT Avant вероятно ще предлага мощност от над 650 к.с. и 900 Нм.

Audi Audi RS6 e-tron Audi Sport GmbH