Scania и Uppsala University са започнали тестове на нов хибриден камион, който да конкурира Tesla Semi. За разлика от него, композицията се възползва както от хибридното задвижване на влекача, така и от голямата площ на ремаркетата и полуремаркетата, съобщава CarScoops.
Влекачът е с обща мощност 552 к.с., а полуремаркето е покрито със 100 кв.м. олекотени соларни панели. Те осигуряват достатъчно енергия, колкото е необходима за цяло домакинство или 8000kWh годишно и то при използването му в Швеция. Когато е в по-слънчева страна, извлечената енергия ще е още повече. В полуремаркето има 200kWh батерия, а във влекача – 100kWh.
Композицията вече се тества в реални условия. От Scania изчисляват, че тя може да осигури до 5000 км. годишно с напълно „чиста“ енергия. В по-слънчеви страни пробегът с изцяло екологично изминато разстояние ще се удвои, казва компанията.
„Никога досега слънчевите панели не са били използвани за генериране на енергия за задвижването на камион, както правим в това партньорство. Този естествен източник на енергия може значително да намали емисиите в транспортния сектор. Страхотно е да сме в челните редици на разработването на камиони от следващото поколение“, казва Стас Крупения, ръководител на отдела за проучвания и разработки на Scania.
Това е само първа стъпка в разработката на технологията. Scania и партньорите ѝ са уверени, че могат да подобрят резултатите още повече и да направят панелите още по-леки и ефективни.