Rivian губи по $33 000 на електромобил

Шефът на компанията е натоварил екип от инженери да намери начин да намалят производствените разходи с $40 000 за моделите R1T и R1S

Пламен Георгиев,
Rivian

Getty

Е лектрическият пикап Rivian R1T и R1S SUV печелят високите отзови на колегите по света, но най-евтината тяхна версия струва $74 800, което означава, че не са по джоба на мнозина. Нещо повече, сега става ясно, че стартъпът губи по $33 000 на всяка продадена бройка от тях.

Тази загуба е еквивалентна на стартовата цена на Ford F-150, изтъква Wall Street Journal в скорошен анализ, което бързо топи голяма част от запаса от $18 млрд. на компанията. Част от тази загуба може да се предпише на завода на компанията в Илинойс, работещ на 1/3 от капацитета си, за да отговори на очаквания капацитет от 52 000 бройки за тази година. Освен това пикапът е много по-сложен за производство от F-150 Lightning.

Това се допълва от лошите сделки, които Rivian е направил с доставчици на части преди няколко години, в резултат на което сега плаща по-скъпи части от на конкурентите, пише WSJ. В същия материал се твърди, че босът на Rivian, Ар. Дж. Скериндж, е натоварил екип от инженери да намери начин да намали производствените разходи с $40 000.

За да излезе на печалба през 2024 г., както е обещал, Rivian ще трябва да намали тези разходи задължително, но и да увеличи цените. А миналата година компанията вече вдигна цените с до 20% на някои модели. Анализаторът Колин Ланган от Wells Fargo смята, че Rivian трябва да продава на средна цена от почти $100 000 – с $20 000 над днешните цени – и да накара завода си да заработи на пълни обороти, за да оправи финансите си. Но това може да е непостижимо на прага на очаквания пазарен дебют на Cybertruck.

загуби на продадена кола Rivian R1S Rivian Automotive