Н овият Citroen e-C3, един от най-евтините електрически субкомпактни модели в Европа, току що влезе в още по-приятна територия за семействата с ниски доходи във Франция. Благодарение на подкрепената от правителството „социална лизингова” инициатива, предназначена да даде на семействата с ниски доходи достъп до електрическата мобилност, новият e-C3 може да влезе в гаража на въпросните семейства срещу 54 евро на месец, като договорът за лизинг е за три години и без първоначална вноска.
Представеният през октомври Citroen e-C3 с един мотор (113 к.с.) и LFP батерия с капацитет 44 kWh обещава пробег до 320 км. Рекламната стартова цена на този модел е 23 300 евро, макар че Citroen обещава да лансира още по-евтина версия през 2025 г. с пробег 200 км и стартова цена 19 990 евро. Въпросната лизингова схема ще е налична от 1 януари 2024 г., тя е за версията с по-голям пробег.
И Citroen e-C3 е само един от осемте модела на Stellantis, които се класират за френската „социална лизингова4 програма. Според L’argus, част от цените, специално за Opel Mokka Electric, Opel Corsa Electric и Citroen e-C4, включват цената за домашен Wallbox, но не и разходът за монтирането му.
Ето и цените, които посочва френското издание: Citroen e-C3 – 54 евро месечно, Fiat 500 – 89 евро, Opel Corsa EV – 94 евро Peugeot e-208 – 99 евро, Opel Mokka EV – 119 евро, Citroen e-C4 – 129 евро, Jeep Avanger – 149 евро, Peugeot e-2008 – 149 евро.
Stellantis потвърди, че към края на 2024 г. в програмата ще се присъедини малък електромобил от Fiat, това ще е новата Panda, която ще е брат-близнак на Citroen e-C3 с очаквана идентична цена.
Като още по-алтернативи на домакинствата с ниски доходи ще се предлага и избор от по-нови употребявани автомобили (до 42 месеца) за лизингова плащане.
Единственият електромобил извън рамките на концерна Stellantis, който се класира за тази програма, е задаващият се Renault Twingo E-Tech. Това е така, защото Режията обещава цена под 20 000 евро. Вероятно, когато бъде представен, именно новото Twingo ще е най-достъпното по програмата.
Социалната лизингова програма бе стартирана през октомври 2022 г., като повече подробности излязоха година по-късно, а самата тя стартира на 1 януари 2024 г. Първоначално Емануел Макрон спомена месечна вноска 100 евро, но изглежда, че производителите са успели да снижат вноската. Особено важно в програмата е отсъствието на начална вноска, която се субсидира от френското правителство.
За да се класира човек за „социалния лизинг”, той трябва да е жител на Франция, като годишният му доход трябва да е до 15 400 евро, да пътува повече от 8000 км годишно и да живее на минимум 15 от работното си място. Ако отговаря на тези условия, той може да се класира за 3-годишния лизинг с опция за закупуване на електромобила в края на периода. Договорът покрива още застрахователни разходи, което прави отказа от програмата възможен по всяко време в случай на смърт, получаване на трайни увреждания или загуба на работа.