Renault смятат, че ще направят вановете забавни с Estafette

Малък, електрически и с много технологии

Мартин Дешев,
renault estafette

Renault

Вановете далеч не са сред най-атрактивните МПС-та за шофиране или гледане. Но пък са много важен елемент от ежедневието и ключов помощник на бизнеса.

Renault иска да промени това и възражда легендарното име Estafette в нов, модерен и забавен вид. Оригиналният едноименен ван беше представен през 1959 г., като с времето стана доста популярен в Европа. През 1980 г. беше заменен от Trafic и оттогава не е имало друга версия.

Новият прототип възражда името и запазва някои от елементите на оригинала. „Вановете повече няма да са анонимни форми. Те ще бъдат очарователни, изразителни и ще идват във хващащи окото цветове“, казва Сандийп Бамбра, главен дизайнер на прототипите на Renault Ampere пред Autocar.

Това не е просто еднократен прототип. Той ни дава поглед какво можем да очакваме от Flexis – независима компания, която беше основана от Renault Group, Volvo Group и CMA CGM Group.

Estafette ще бъде известен и като ZFlexEVan. Той е компактен – дълъг едва 4,87 метра, но пък е висок – 2,59 метра и широк 1,92 метра. Това позволява на шофьора да ходи изправен из целия ван, като за целта има и врата между интериора и товарния отсек.

Помислено е за всичко. Плзъгащите врати са със специален механизъм и ролки, за да са максимално лесни за отваряне и да не натоварват ръцете на куриера. Задната врата също е плзъгаща се като щора, за да улесни товаренето и разтоварването и да спести проблемите с отваряне на големи врати на тесни улици и паркоместа.

Целта е максимална ефективност на работата. Всяка спестена секунда е от значение. Renault изчислява, че 30 спестени секунди на доставка увеличават с по 1% печалбата на оператора.

Компанията не споделя техническите подробности на вана с изключение, че е електрически. Тя казва, че той ще е и първият софтуерно-дефиниран автомобил на компанията. Ще изобилства от технологии и ще може да се персонализира и модифицира според нуждите.

Разбира се, ще има и много опции за индивидуална конфигурация, включително с добавяне на хладилници и др. И тъй като е софтуерно-дефиниран, ще може да се ъпгрейдва с нови функции с времето, включително да получава екстри за сигурност, подобрения за увеличение на пробега, софтуер за управление на цяла група такива ванове и др. Renault смята, че това ще направи вана 30% по-евтин в рамките на експлоатацията му спрямо настоящите бусове.

ZFlexEVan е планиран за производство след две години. Може дори да бъде продаван и като Estafette, което ще е логично с оглед на стратегията на Renault да възражда класически имена с новите си модели.

ван Renault електромобили електрически автомобил автомобили коли