К оронавирусът отне около 120 000 живота, блокирайки световната индустрия и социален живот. Но колкото и страшни да са последствията от пандемията, човечеството трябва да започне да работи отново.
Вече писахме, че заводите за двигатели и този за батерии в Каменц на Daimler трябва да отворят врати до 20 април. След това ще последва рестартиране на производството на автомобили в Зинделфинген и Бремен (на 27 април). На тази дата трябва да започне да работи и заводът на Audi в Инголщад, докато на 20 април трябва да се рестартира производството в Брюксел и Некарсулм.
Но на първо време Audi започна производството на двигатели в завода си в Гьор, Унгария. Той е един от най-големите в света, като през миналата година в него са произведени 1,97 млн. двигателя за Audi и другите марки на VW Group. Около 100-ина човека вече са на поточната линия, работейки на една смяна. До края на седмицата трябва да заработи и втора поточна линия.
Covid-19 накланя везните в полза на е-колите
Повсеместното спиране на производството в Европа се очаква да доведе до намаляване на продажбите с до 3 млн., което ще се отрази в намаляване на приходите с около 60 млрд. евро, изчислява анализаторът на Bloomberg Intelligence Майкъл Дийн.
Днес канцлерът Ангела Меркел ще се срещне с лидерите на германските провинции, за да се дискутира кога и колко бързо може да се рестартира производството на родните авто гиганти.
Renault SA рестартира част от дейността си в Португалия, като планира да възстанови част от производството си в Румъния (Dacia) на 21 април. В понеделник започна частично производство в Русия. Заводът на Hyundai в Ношовице, Чехия, започна отново работа на две смени. Там се прави Kona Electric.
Covid-19 заплашва 100 000 работни места в немската авто индустрия
Най-големият работодател в европейската автомобилна индустрия е Volkswagen. От около 670 000 работници в света, в Европа за концерна работят близо 470 000. Компанията уверява, че прави всичко възможно да опази здравето на своите служители. Но ще трябва и да се пази ок колективния иск от над 250 000 потърпевши от „Дизелгейт”, който бе вкаран в съда. Той може да коства на VW още 800 млн. евро.
Компанията успя да запази общо 1700 работещи в пет завода, които осигуряваха доставката на части за заводите в Китай, където индустриалното възстановяване тече с пълна сила.
В Европа някои страни обмислят разхлабване на мерките (Австрия и Дания например), докато Франция удължи извънредното положение, което може да тласне втората най-силна икономика на континента към още по-дълбока рецесия. Много е вероятно Великобритания да последва същия пример.
Но дори и производството да се възстанови, не е ясно кога врати ще отварят шоурумовете, или кой ще иска да купи нов автомобил. Германският доставчик на авто данни DAT изчислява, че автомобилите губят по 28 евро от стойността си средно на ден. Това ще рече, че дилър със склад 300 автомобила е заплашен от загуба от 235 000 евро до днес.
Хората пощуряха, кръщават децата си на коли