О тговорът на Renault на евтините европейски и китайски електромобили ще дойде със следващото поколение Twingo, който босът на Renault ще струва под 20 000 евро.
Проблемът е, че ще го видим чак през 2026 г., но Лука де Мео обещава, че именно неговата компания ще е тази, която ще направи електромобилът масово достъпен за всички.
"Това е сребърен куршум за устойчива градска мобилност”, каза де Мео. Той съобщи, че моделът ще бъде разработен за рекордните две години, за да отговори на скоростта на развитие на китайските производители.
Renault казва, че новото Twingo ще струва под 100 евро месечно и ще предлага „най-добрата в класа” консумация на енергия с 10 kWh/100 км, което би било 50% по-добър показател от днешните малки EV.
Twingo може да се произвежда в завода на Renault в Ново Место, Словения, където се прави настоящото Twingo (в ДВГ и EV версии) и Clio. Там се прави и Smart ForFour.
Към момента като конкурент на Twingo се очертава Citreon e-C3 със стартова цена 23 000 евро, както и бъдещите модели на Tesla и Volkswagen, за които само се говори, без да сме видели нищо от тях. Но ги очакваме към 2025 г.
Лука де Мео сравни Twingo с японските kei cars, на които се пада над 1/3 от общите продажби в Страната на изгряващото слънце.
Twingo е европейският kei car", каза той. "Той е много интелигентен концепт. Няма смисъл да използваме 2,5-тонен автомобил, за да придвижваме един човек в града."
"Трябва да се върнем към най-малките коли. Вместо да говоря за тях, аз представям решение във формата на Twingo."
На събитието босът обяви, че подразделението Ampere ще постигне ценови паритет с колите с ДВГ по-рано от конкурентите, постигайки намаление на разходите с 40% до 2027-28 г., когато ще бъде лансирано второто поколение електромобили на марката.