Първият масов електрически роудстър: MG Cyberster предлага завидни параметри

Двуместният електрически роудстър идва с 544 к.с. и ускорение до 100 км/ч за 3,2 секунди

Пламен Георгиев,
MG Cyberster

, MG

MG Cyberster

MG е с британски корени и близо вековна история, но китайските пари я спасиха от забвение през 2006 г. Днес MG е китайската марка, която продава най-много автомобили извън пределите на Поднебесната империя. Прави това предимно с електрически SUV-ове, но Cyberester връща марката към корените й.

Притежаваната от SAIC британска компания се фокусира предимно към SUV класа, но този роудстър изглежда силно вълнуващо ново предложение. При това идва само две години, след като първоначално MG загатна за появата му преди 2 години. По-рано тази, по време на Фестивала на скоростта в Гудууд, MG показа предсериен модел на Cyberster, а сега вече идват и официалните технически параметри на модела, който ще се превърне в първия електрически масов роудстър. Вярно, няма да може да се мери с Tesla Roadster, за който слушаме от години и за чиято поява се говори все по-малко.

Но не такъв е случаят със Cyberster. Може да не добави много към продадените общо 450 000 коли от MG през миналата година, но ще добави сериозен имидж, от който отчаяно се нуждаят всички китайски компании.

А този модел има с какво да се похвали. Два са електромоторите, чиято системна мощност възлиза на 544 к.с. и 728 Нм въртящ момент. Това е достатъчно за ускорение до 100 км/ч за 3,2 секунди. Захранването идва от батерия с капацитет 77 kWh, който, твърди производителят, ще е достатъчен за до 580 км пробег, но по китайския цикъл CLTC. Според еквивалентния му WLTP пробегът ще е по-нисък.

Това е всичко, което MG разкрива до момента, но подадените в Китайското министерство на индустрията и информацията (MIIT) документи дават допълнителни детайли. Cyberster e много тежък, цели 1982 кг. Това е прекалено дори и за електромобил, чиято дължина е 4,53 м, широчината му е 1,9 м, а височината – 1,33 м. Междуосието на модела е 2,69 м.

MG

MG възнамерява да продава и малко по-лека версия със задно предаване с един електромотор, чиято мощност ще е малко над 300 к.с. Батерията ще е по-малка, вероятно с капацитет 64 kWh.

На сайта на MG за Cyberster се споменават спирачки Brembo с 4-бутални апарати, както и името на италианския Ф1 инженер Марко Файнело, който е направил финалните настройки по окачването. Все още няма снимки на интериора, в който ще са монтирани четири дисплея. Инфотейнмънт системата разчита на Qualcomm Snapdragon 8155 и графика от Unreal Engine 4.0.

Китайските медии смятат, че стартовата цена на роудстъра в Поднебесната империя ще стартира около $33 000, което буквално е без пари за електрически спортен автомобил. Ако дойде в Европа, което въобще не е сигурно, Cyberster със сигурност ще е много по-скъп.

MG Cyberster роудстъри китайски автомобили