През 2040 г. продажбите на електромобили ще са 35% от общите

Пламен Георгиев,
defaultimg

netinfo

Б азираната в Лондон компания IHS Markit специализира в събирането на информация, анализ и експертна оценка с цел подпомагане на процеса на взимане на решения. Услугите й ползват както частни компании, така и правителствени отдели от различни области: отбрана и сигурност, химическа индустрия, енергетика, автомобилостроене. На 15 декември компанията ще започне изследователски процес, наречен “Reinventing the Wheel”, с който ще се опита да предвиди дали автомобилната индустрия се насочва като революция, подобна на тази, причинена от развитието на двигателя с вътрешно горене през 20 век.

В момента се обработват част от изводите на компанията до момента, които ще бъдат включени в проекта, като част от тях касаят електрическите автомобили. Макар само 1% от автомобилите днес да са електромобили, IHS Markit отбелязва, че това пак е 1000% увеличение спрямо 2010 г. Очакванията им са, че тенденцията ще продължи във възходяща линия. Дори предвиждат, че към 2040 г. от 15 до 35% от продажбата на нови автомобили в света ще се пада на електромобилите.

Един от най-важните фактори, който ще има съществено влияние върху масовото възприемане на електромобилите, ще бъде прогресът в развитието на батериите. От критично значение ще са и регулационните програми на отделните правителства, както и финансовите бонуси при покупката на подобен автомобил.

Друго предположение, което прави IHS Markit, е, че електромобилите може да съставляват над 50% от продажбата на нови пътнически автомобили в развития свят към 2040 г.

Всички основни играчи на пазара инвестират огромни средства в развитието на електрически коли. Да вземем Daimler за пример. Наскоро концернът обяви, че ще инвестира цели 10 млрд. евро за 10 електромобила, които ще излязат на пазара до 2025 г. За това ще отговаря суб-бранда EQ.

В надпреварата се включа и Volkswagen Group със своята „TOGETHER – Strategy 2025”, според която стратегия трябва да бъдат лансирани над 30 електромобила. BMW не изостава, като наскоро стана ясно, че до средата на следващото десетилетие във всяка моделна линия на баварците ще има поне по един електрифициран автомобил. С това примерите не свършват.

Четете още:

Daimler ще е най-големият производител на луксозни автомобили през 2016 г.

Ново 20: Освен жената до вас, сега и Honda NeuV ще изпитва чувства

ADAC класира най-чистите и най-мръсните сред 45 модела

Източник на статията: Vesti.bg

Daimler EQ TOGETHER Strategy 2025 електрически автомобили електромобили