Porsche иска Macan EV да е най-спортният SUV

Автомобилът е с батерия със 100 кВч и максимална мощност около 603 к.с. за най-мощната версия

,
Porsche Macan T

, Porsche

Porsche Macan T. Официални снимки на EV варианта все още няма.

Porsche потвърди част от техническите характеристики за бъдещия Macan EV - автомобил, на който залага големи надежди, имайки предвид търсенето към такъв тип возила. И фактът, че първообразът поначало е бестселър за марката.

Амбицията на Porsche e Macan, който ще излезе от новата Premium Platform Electric (PPE), да стане най-спортният автомобил в своя клас, заяви мениджърът на проекта за новия EV Антон Янсен пред Autocar.

Той получава по един електромотор на двата моста - подобни на тези от Taycan.

На всички варианти ще се вгражда литиево-йонна батерия със 100 кВч, която, според Porsche, е оптималната за автомобила и нуждите на клиентите. Компанията не казва още какъв ще е прогнозираният пробег, но опционна батерия с 93 кВч ще може да осигури над 500 км между две зареждания.

800-волтовата архитектура на PPE пък позволява възможности за зареждане над 270 киловата.

Най-мощната му версия ще е с около 603 к.с. и над 1000 Нм максимален въртящ момент. PPE предлага възможности за задвижване само на задните колела.

Фирмата не коментира дали функцията „overboost“ - предлагана на Taycan Turbo S за временно повишаване на мощността и въртящия момент до 751 к.с., ще бъде налична и за Macan EV.

Това ще е първият модел, който ще получи двуклапанните амортисьори на Porsche, за които се твърди, че подобряват комфорта при возене, защото позволяват независимо регулиране чрез системата за активно управление на окачването на Porsche (PASM). Това също така подобри аеродинамиката и ще намали консумацията на енергия.

За да се подобри маневреността, ъгълът на завиване е увеличен с 15% в сравнение с бензиновия модел и е добавено завиване на задните колела до 5,0 градуса (под 80 км/ч).

Най-скъпите версии на Macan EV също ще получат електронен блокиращ диференциал, монтиран на задната ос, предназначен да подобри възможностите за векторизиране на въртящия момент отпред и отзад.

Производството започва догодина, а доставките - през 2024 г. Въпреки това е възможно някои клиенти да получат своите коли още в края на 2023 г. Налице е забавяне заради прословутия софтуерен проблем на VW Group.

Porsche Porsche Macan електрически автомобил SUV