Н яма спор, че китайските автомобили напредват във всяко отношение. Те настигат и дори задминават останалите коли по все повече показатели. И основната им цел е именно да станат най-добрите на пазара.
Това означава, че трябва да превземат лидерството във всички категории, включително и спортните модели. И действително, китайските компании работят усилено и в тази посока, като резултатите вече започват да личат.
Миналата година Xiaomi атакува последния европейски бастион – питата „Нордшлайфе“, където почти всички спортни коли показват своите способности. И обикновено класациите в различните категории са доминирани от европейски модели.
Включително и за най-бързите електромобили. Лидер бе Rimac Nevera, следван от Porsche Taycan Turbo GT. Xiaomi ги атакува с прототип на SU7 Ultra и разби времената им с бруталните 19 секунди по-бързо.
Компанията обаче получи критики, тъй като прототипът беше „орязан“ – силно олекотен, с по-агресивна аеродинамика и няма да е такъв на улицата. Затова тя каза, че ще се завърне с финалния сериен модел, който се продава и на крайните клиенти.
Сега направи точно това и отново победи. Да, този път разликата е доста по-малка – около секунда по-бързо от Nevera. Но все пак става дума за четириврат, четириместен седан с всички седалки на мястото си и останалите екстри. Точното време на SU7 Ultra е 7:04,957 мин, с което тя става най-бързият сериен електромобил на „Нордшлайфе“.
И за да няма съмнения, Xiaomi публикува и пълното онборд видео на обиколката. В него виждаме, че колата достига 345 км/ч на дългата права, т.е. почти „пълни километража“ до обещаната максимална скорост от 350 км/ч. Изпълнителният директор Лей Джън казва, че това не е последният път, в който Xiaomi ще пуска колите си на легендарното трасе.