Ferrari възроди името Testarossa с три електромотора и много ярост

Наследникът на SF90, 849 Testarossa, е с битурбо V8, три ел. мотора и възможност за изминаване на до 24 км само на ток

Пламен Георгиев,
Ferrari 849 Testarossa

Newspress/Ferrari

И мето Testarossa има сериозна тежест в историята на Ferrari. Първоначално пусната на пазара през 1984 г. като наследник на Berlinetta Boxer – и кръстена на състезателния автомобил Testa Rossa от 50-те години на миналия век – първата Testarossa бързо се превърна в един от най-емблематичните и успешни модели на марката за всички времена, оставайки в производство повече от десетилетие. Не сме виждали нова Testarossa от 512M от средата на 90-те години на миналия век. До днес.

Ferrari 849 Testarossa е новият плъг-ин хибриден флагман на Ferrari, който ще наследи SF90 Stradale и Spider. Очаква се да излезе на пазара догодина, като той ще предложи на клиентите оптимизиран V8 с две турбини и три електромотора. Тази комбинация генерира системна мощност от 1050 к.с.

Newspress/Ferrari

Двигателят е с нови цилиндрови глави, изпускателни колектори и турбокомпресори, най-големите, монтирани някога на серийно Ferrari. Само двигателят с вътрешно горене произвежда 830 к.с. Електрическите мотори добавят още 217 к.с. Два от тях са разположени на предния мост, като така е възможно векторно разпределение на въртящия момент в завоите. Те отдават мощност само до 210 км/ч, докато третия, разположен между двигателя и скоростната кутия, продължава да осигурява пълна мощност и след това.

Интересното е, че тези, които искат да карат 849 Testarossa в EV режим, ще получават мощност само към предните колела и ще бъдат ограничени до 128 км/ч. Батерията с капацитет 7,45 kWh е достатъчна за пробег до 24 км.

Newspress/Ferrari

Ускорението от 0 до 100 км/ч на купето би трябвало да е възможно за едва 2,2 секунди. Ускорението до 200 км/ч може да се осъществи за едва 6,3 секунди. Spider ще бъде малко по-бавен, тъй като тежи повече. Максималната скорост е над 320 км/ч и за двете версии. Осемстепенна скоростна кутия с двоен съединител от F1 е единствената опция.

Newspress/Ferrari

Прилики между 849 Testarossa и оригинала... няма. Воденият от Флавио Мандзони дизайнерски екип съчетава елементи от спортните прототипи и аеронавтиката от 70-те години на миналия век с остри геометрични линии. Резултатът е нещо, което не е много различно от SF90 или SP3 Daytona, но с малко повече ретро елементи.

Големите странични въздухозаборници са интегрирани във вратите. Позицията на кабината напред идва от това, което Ferrari описва като дизайн с двойна опашка, вдъхновен от 512 S. Носът на автомобила е заимстван от Ferrari-тата от 80-те години на миналия век с хоризонтален дизайн, подобен на мост, свързващ фаровете.

Ferrari Ferrari 849 Testarossa