Citroen обнови популярния си Berlingo, като в Европа той става изцяло електрически и ще се казва e-Berlingo. Моделът идва с нов дизайн и много повече технологии, за да символизира началото на новата глава в историята си.
e-Berlingo ще може да превозва до 7 души, като залага на практичността и комфорта. Същевременно обещава и доста по-добро удоволствие от шофирането. Това няма да е просто поредната „баничарка“.
Новият дизайн на e-Berlingo включва обновената емблема на Citroen, LED фарове в три сегмента, по-малка решетка и още множество детайли, които ще се различават според пакета. Advanced Comfort XTR Pack например ще добави допълнителни елементи на броните, инфрачервени стикери, които ще създават „анимации“ и др.
Интериорът ще е големият фокус на e-Berlingo. Има ново табло с 10-инчов централен дисплей, както и дигитален виртуален кокпит. Citroen са заложили на максимален простор и практичност, които включват нови места за съхранение на багаж. Има и повече удобства за шофьора, включително електрическа ръчна спирачка, нов волан с повече функции и възможност за круиз контрол, подгрев и др.
Citroen e-Berlingo
Citroen казва, че са увеличили качеството на материалите. Това включва нови комфортни предни седалки, които могат да се конфигурират и в трицветни комбинации. Първата задна седалка е с три индивидуални места, които са модулни и сгъваеми. Подобно на предшествениците си, e-Berlingo ще се предлага и в дълга база с опция за още две седалки на трети ред.
От гледна точка на технологии, e-Berlingo ще предлага голям избор от такива. Сред тях е инфотейнмънт системата My Citroen Play, която включва поддръжка на Android Auto и Apple Car Play. Има и безжично зарядно за смартфони, 2 USB порта, 3D навигация през My Citroen Drive Plus, 12 пакринг сензора, камера за задно движение и др.
И накрая, задвижването. Новият e-Berlingo ще има един електромотор, развиващ 136 к.с., като е комбиниран с 50kWh батерия. Общият пробег ще е около 320 км с едно зареждане. Той може да бъде оптимизиран чрез системата за регнеративно спиране и др. При стандартни зарядни от трифазен ток или домашно зарядно, времето за зареждане ще е между 5 и 7,5 часа. При използване на по-мощните 100kW бързи зарядни станции, времето пада до 30 минути за 0%-80% заряд на батерията.
Citroen не обявява цените на модела засега. Той ще е на пазара през пролетта.