Д вете компании обявиха подписването на меморандум за разбирателство относно по-тясното развойно и производствено обвързване между Nissan и Honda.
Nissan, №3 производител в Япония, и Honda, №2, обмислят споделяне и съвместно производство на eAxles и други основни компоненти за електромобили. Изпълнителните директори казаха, че се обмисля и споделяне на батерии и софтуерни платформи.
Това партньорство идва на фона на преосмисляне на EV развойния и производствен процес от японските компании, които изостанаха от Китай и Силициевата долина. Обединените усилия се виждат като ключова стратегия за постигане на обеми и споделяне на инвестициите.
Синергиите могат да се разпрострат върху 7,65 млн. автомобила годишно, продавани от двете компании.
Може ли да оцелеем? Това е въпросът”, каза Тошихиро Мибе, изпълнителен директор на Honda. "До 2030 г. трябва да сме в челото, в позиция да се конкурираме с топ играчите."
Колегата му Макото Учида подкрепи, коментирайки, че постигане на обеми и намаляване на разходите са основните точки от евентуалното обединение на този фронт. И двете компании трябва да мислят извън поставените до момента рамки, за да преоткрият своя бизнес.
Не можем да си позволим да сме самодоволни“, коментира Учида. „Новите играчи навлизат с висока конкурентоспособност и напълно различни бизнес модели.“
Към момента няма планове за споделяне на продукти или ребрандиране на модели, казаха и двамата. Сътрудничеството вероятно няма да се ограничи само до Япония, а ще се разшири и в Северна Америка, където двете компании имат огромни бизнеси.
Към момента Honda е единствената японска компания, която е поела ангажимента да се откаже от ДВГ. Тя иска да въведе 30 електромобила по света до 2030 г., като от 2040 г. планира да продажба само електромобили или водородни модели.