Lexus даде някакви подробности за концепцията си за суперкола Electrified Sport, за която досега знаехме, че ще ускорява до 100 км/ч за по-малко от 2 секунди и ще има пробег от 700 км.
Lexus Electrified Sport Concept
Тя трябва да наследи като напълно еликтрически модел LFA до 2030 г., като компанията обещава смайващи технологии.
Информация бе огласена на медийно събитие в Брюксел, на което Lexus говори за електроческите си планове като цяло.
Първоначално Electrified Sport Concept бе показан към края на м.г. заедно с още 14 нови бъдещи модеи на Toyota и Lexus - всичките електрически.
Главният инженер Такаши Уатанабе каза пред журналисти, че ESC „трябва да стане реалност“ и екипът му работи по адаптирането му за производство, но не се ангажира с дати.
Той ще бъде изграден около много радикална и силно индивидуална структура, повече като състезателен автомобил, което ще му позволи да получи уникални и напредничави технологии.
Най-забележителната сред тях е ръчна предавателна кутия, каквато досега не се е появявала в сериен EV - като се има предвид плоската крива на въртящия момент на конвенционален двигател. Което отрича необходимостта от отделни съотношения или необходимостта от човешка намеса.
Но Lexus казва, че “ръчката” „направи си сам“ е неразделна част от задвижване, фокусирано за спортните ентусиасти. Тук трябва да се има предвид обещанието на марката за разработване на ангажиращи водача автомобили в електрическата ера. А въпросната скоростна кутия няма да се появи само в бъдещия нов LFA (името е условно), а и в други модели.
Идеята е на група „безразсъдни инженери“, според Уатанабе, които са искали да копират динамиката на шофиране на конвенционален спортен автомобил, но вече като EV.
Те са монтирали ръчна 6-степенна трансмисия в кросоувър Lexus UX 300e. Прототипът има съединител, оборотомер и имитира звука на двигател, който се развърта, докато набира скорост. Той дори има специално изработена карта на ускорителя, за да имитира поведението на задвижващата система с вътрешно горене.
В резултат на това копира много от характеристиките на ДВГ, казва Уатанабе, „но няма мириз“.
През миналата година Toyota подаде патент за дизайн на ръчна скоростна кутия, специфична за EV, но досега не бе говорила публично за планове за производство.
Пусканите досега електромобили с ръчно управление са ограничени до уникалния Manta GSE Elektromod на Opel и Ford Bronco restomod от американската фирма Zero Labs, но Lexus може да бъде първата компания, която инсталира механика в сериен EV.
Lexus също така подчертава, че суперавтомобилът ще разполага с технология на спирачките и кормилното управление - като в кросоувъра Lexus RZ 450e, което ще позволи „нови нива на персонализация“, когато става въпрос за режими на шофиране за различни среди.
Мощността ще се изпраща към четирите колела с помощта на версия на иновативната Direct4, която позволява векторизиране на въртящия момент между осите в търсене на най-доброто сцепление и динамика.
В основата на Electrified Sport е вдъхновено от състезателните коли монококово шаси, базирано на пистовата концепция GR GT3 на Toyota, разкрита по-рано тази година.
Lexus ще предлага EV във всички сегменти до 2030 г., откогато ще продава само електрически автомобили в Китай, Европа и Северна Америка, а през 2035 г. ще прекрати напълно продажбите на коли с ДВГ.