А втомобилното изложение в Шанхай ни заля с цунами от новини тези дни. Сред многобройните китайски новости трябва да отделим заслуженото за флагмана L5 от второ поколение на Hongqi, който е най-луксозният и най-скъп автомобил в Китай. Такъв бе предшественикът му, няма съмнения да смятаме, че и новият модел ще го наследи с прозвищата „най-най”.
Новият модел остава верен на дизайна на предшественика си, смесвайки ретро дизайн с модерните тенденции, някой би могъл да каже „щипка аромат на Rolls-Royce”.
Макар второто поколение L5 да е трудно различимо от оригинала, дебютирал през 2014 г., все пак той може да се похвали със серия от нововъведения. Тук се включват по-висока радиаторна решетка и преработена броня с нови дневни светлини и черна долна секция, в която изпъква централен хромиран елемент. Ретро фаровете са подобни на тези от първото поколение. На щанда на Hongqi моделът бе изложен в двуцветно синьо-бяло изпълнение.
Няма как да се подмине фактът, че L5 заема някои типични за RR решения, каквито са масивната вертикална предница и издължените задни странични прозорци, хромираните кантове около страничните прозорци и допълнителните хромирани акценти по дръжките на вратите и джантите. Но в това няма изненада, почти всички продукти на Hongqi са сравнявани с еталона Rolls-Royce.
Интериорът е смес между минало и настояще. Опростеният двулъч волан контрастира с трите масивни дисплея на арматурното табло. Въпреки тази дигитализацията, дизайнерите са оставили и много физически бутони.
От компанията не съобщиха много данни за L5. Местните медии пишат, че задвижването е поверено отново на турбо V8 двигател. Предишното поколение се предлагаше с 4,0-литров V8 и 6,0-литров V12.
Макар моделът вече да може да се поръчва, информация за цените липсват. Все пак оригиналът, до който достъп имаха само върхушката на комунистическата партия и най-богатите хора в Китай, стартираше на цена около 6 млн. юана, което се равнява на около $830 000. Тази цифра го направи и най-скъпият китайски автомобил.
На салона в Шанхай компанията показа и концепцията E-LS, с която показва как ще се развива дизайнът на марката в бъдеще. По-любопитното е, че в нея липсва волан, което подсказва, че основната технологична новост тук е автопилот от Ниво 4 или 5 на автономност.