Б ез съмнение Tesla е еталон по отношение на автономния пробег сред електромобилите, тъй като повечето конкуренти едва се справят с границата от 200 мили (360 км). Проблемът за тях става още по-сложен, тъй като Tesla не набляга единствено на пробега, а също и на ускорението, тъй като именно то може би направи Model S толкова популярен. Добавяйки и по-бързото зареждане на батериите през мрежата Supercharger, ситуацията става доста комплексна.
Официално Model S 100D може да измине 335 мили (540 км) с едно зареждане, но това е далеч от максимумът, който може да постигне този автомобил. С едно уточнение: ако искате да се подложите на болезнено бавно пълзене по затворен маршрут, без да спирате и като поддържате постоянна скорост.
Стивън Питърс и Джоери Кулс са направили точно това, за да видя какъв максимален километраж може да навъртят. Използвали са именно спортната версия P100D, като са въртели обиколки на затворено трасе в Белгия.
Двамата са открили, че най-добра ефикасност Tesla има при 40 км/ч, което е полезна информация, ако притежавате такъв автомобил и зарядът на батерията ви е на изчерпване, а най-близката зарядна станция е на километри.
Цялото начинание е продължило 24 часа без 15 минути, като двамата са постигнали разход от 88Wh/км на дистанция от 10 км. Общото разстояние, което двамата са изминали, е 901,2 км, което е нов рекорд.
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК.
Четете още:
Arteon - най-красивият Volkswagen е в България
Новата Opel Insignia бе официално представена в България
Карлос Гон: „Алиансът ще изпревари Volkswagen и Toyota в края на годината”