К ариера в Биел, Швейцария, разчита на най-голямото в света електрическо превозно средство. Това е кариерен самосвал с товарно тегло 110 тона, с който се превозват вар и глина до циментова фабрика. И най-любопитното е, че за целта той не консумира никаква енергия.
Как е възможно това?
Огромният кариерен самосвал, тежащ 45 тона, изкачва 13-гладусов наклон, за да натовари 65 тона руда. Спускайки наклона, регенеративната спирачна система на камиона преобразува кинетичната енергия в електричество, което е достатъчно да зареди батерията, изчерпана за изкачване по наклона.
Elektro Dumper (eDumper за кратко) – произведен от Kuhn Schweitz, е базиран на Komatsu HB 605-7. Той е дълъг 9 метра, широк е 4,2 метра и е висок 4,2 метра. Гумите му са високи 1,8 метра, а товарният леген достига до 8,4 метра височина, когато изсипва товара.
Kuhn Schweitz са добавили пакет батерии с капацитет 600 kWh – достатъчни за шест Tesla Model S – от Lithium Storage, тежащ над 4 тона.
Наскоро CNN закара пилота от Формула Е Лукас ди Граси да тества машината, собственост на швейцарската циментова компания Ciments Vigier SA. Той казва, че на върха на наклона зарядът на батерията е на 80%, а при спускане батерията се зарежда до 88%.
Това упражнение се повтаря по около 20 пъти дневно, при което от Kuhn Schweitz казват, е eDumper генерира 200 kWh енергия в плюс, което прави 77 мегавата годишно. Аналогичен кариерен самосвал изразходва между 41 000 и 83 000 литра дизел годишно. Това ще рече, че eDumper пести по 196 метрични тона въглероден диоксид всяка година.
Volvo S60 чупи стереотипи (тест драйв)