Т ехнологичният директор на Mercedes-Benz Маркус Шафер смята, че подобрения в енергийната плътност на литиево-йонните батерии са били „неочаквани“ до такава степен, че те [батериите] може да се окажат „много близо“ с твърдотелните по отношение на разходи и енергийна плътност.
Технологията на твърдотелните батерии отдавна се смята за Светия Граал, който да донесе така очаквания пробив по отношение именно енергийна плътност, оттам ниски разходи, но Шафер не смята, че тази технология ще донесе „сериозно предимство с намаляване на разходите или повишаване на плътността“, защото „толкова много хора работеха върху конвенционалните батерии, подобрявайки ги толкова много“.
Той признава, че технологията на твърдотелната батерия изпреварва настоящата по отношение на безопасността, но се очаква развитие и тук. Технологиите са в „надпревара една с друга, чийто победител не знам“, но твърдотелната батерия според него вече не изглежда „голям пробив“, като в същото време е изправена пред „дълго, дълго време за разработка“.
Шефер казва, че Mercedes е инвестирал в стартиращи фирми, разработващи технологията в САЩ и Корея, и все още продължава да наблюдава развитието на технологията с интерес.
Въпреки това той казва, че „много оптимистичните прогнози преди известно време“ за потенциалното внедряване на технологията за твърдотелни батерии „ми напомнят малко на прогнозите за автономно шофиране“, за което имаше големи очаквани, които постепенно се охладиха.
Неговите коментари идват в пълен противовес с това, което казват Toyota и Nissan, които твърдят, че до няколко години ще произвеждат електромобили с твърдотелни батерии. Те (а и много други) виждат тази технология за истински пробив в областта, която ще позволи по-малки, по-евтини и по-енергийно плътни батерии да се вграждат в EV в дългосрочен план.
Шафер не вижда ултра бързото зареждане като начин за налагане на малките батерии, тъй като притесненията за пробега все още е основен възпиращ фактор сред клиентите, които продължават да мислят за най-лошия сценарии, а не за ежедневното шофиране.
“Те мислят за едното пътуване, което трябва да направят всяка година [което изисква по-голям пробег], а това не е рационално. Хората мислят само за зимната си ски почивка или лятното пътуване до Италия“, коментира Шафер.