П оследният нов McLaren е тук, за да наседи GT. Добавено е едно S към името му, за да знаем, че е по-мощен и по-лек.
Новият GTS цели да предложи малко повече агресия и динамика, без да губи от практичността си. За целта е скрил няколко коза в карбоновите си ръкави.
Сред тях е опционалната система за повдигане на предната част, която увеличава пътния просвет с 20 мм, достигайки нивата на средностатистически седан (130 мм). Вдигането или спускането става за 4 секунди, а тази система подобрява пригодността на автомобила за ежедневно шофиране, а когато се търси динамика – прилепянето към асфалта става отново чрез натискане на бутона.
Тя е част от Интелигентното адаптивно окачване на модела, който, освен желанието на инженерите да го пригодят за всекидневна употреба, предлага и режим Track, за да може през уикенда главата на семейството да се отпусне след цяла седмица водене на децата на детска градина.
За целта инженерите не са оставали 4,0-литровия битурбо двигател без своята намеса, като сега V-осмакът вече генерира 635 к.с., с 14 повече спрямо настоящия модел. Въртящият момент е 620 Нм при 5500-6500 об/мин. В същото време GTS тежи 1519 кг, с 10 кг по-малко.
Повече мощност и по-ниско тегло гарантирано добавят към динамиката. Класическият спринт до 100 км/ч трае 3,1 секунди (-0,1), докато ускорението до 200 км/ч отнема 8,9 секунди. Максималната скорост е 327 км/ч.
Всички тези цифри дават възможност на McLaren да заяви, че GTS предлага най-доброто в класа съотношение мощност-тегло от 418 к.с. на тон. За сравнение, при Bentley Continental GT V8 това съотношение е едва 258 к.с. на тон, докато при Porsche 911 Turbo S – 402 к.с. на тон.
В списъка с опциите за модела фигурира новото цветово изпълнение Lava Grey, както и уникалните ковани алуминиеви джанти GTS Turbine.