Mazda вярва в ДВГ, но догодина вади и първия си е-автомобил

Mazda3

, Mazda

Mazda3

М ного тежките за постигане стандарти за емисиите CO2, които ще ударят производителите в Европа първо през 2025 г., а след това допълнително през 2030 г. (докато американските компании апелират Тръмп да не ратифицира новите щатски норми), са сред най-големите причини компаниите да инвестират милиарди в е-коли и плъг-ин модели.

Mazda е една от компаниите, които вярват твърдо в бъдещето с ДВГ, доказателство за което е лансирането на революционния бензинов двигател SkyActiv-X (който ще тестваме следващия месец). Най-общо казано тази технология обединява най-доброто от бензиновата и дизеловата технология, като главният изпълнителен директор Акира Марумото заявява, че той отделя под 100 г/км емисии CO2. Но доста високите нива СО2 за моделната гама на Mazda (135 г/км за гамата) са причина да се погледне към чистото електрическо задвижване.

Така и Mazda ще се присъедини към хора, като през 2020 г. компанията ще представи първия си изцяло електрически модел. Година по-късно (или две максимум) ще се появи и първият плъг-ин модел на марката.

Mazda 3 е различният образец за подражание (тест-драйв)

Към момента не се знае нищо за първия e-модел на Mazda, но се смята, е той ще е изцяло нов, а не версия на съществуващ вече модел. За основа ще се използва SkyActiv-Vehicle Architecture, на която в момента са качени хечбекът и седанът на Mazda3.

Марумото изтъква, че първият електромобил на Mazda ще е изцяло собствена разработка, използващ собствена архитектура. Това уточнение се налага, тъй като компанията работи съвместно с Toyota по нова архитектура за е-коли. Той отбелязва още, че Mazda не работи съвместно с Toyota по нови двигатели и компанията му възнамерява да запази уникалността си на пазара, като няма да споделя своята технология с други марки.

Японците разработват мека хибридна версия за двигателя SkyActiv-X, който ще се подпомага от 24-волтова електрическа система. Говори се и за работа по мек хибрид с 48-волтова система. Роторният двигател в бъдеще ще служи за удължаване пробега на е-колите (т. нар. range extender), като за момента планът за наследник на RX-8 е оставен на изчакване.

Toyota планира да продава по 1 млн. електрически и водородни коли до 2025 г.

VW ще монтира 36 000 зарядни точки в Европа до 2025 г.

Най-добрите и най-лошите коли за дълъг път

Източник на статията: Vesti.bg

електромобили Mazda