Е дин е главният критерии за оценка, който аналитиците от руската компания CarPrice взимат под внимание, когато изготвят своя рейтинг. Това е техническото състояние: надеждност на двигателя, скоростната кутия и другите системи на автомобила. Възрастта на автомобилите, участвали в проучването, e от 3 до 5 години. Сред тях няма редки или ексклузивни модели, както и автомобили, които се експлоатират като таксита.
Всички модели, събрали най-голям бал, са разделени на две целеви групи – до и над 1 млн. рубли, което ще рече до и над 26 000 лв.
В Топ 5 на категорията до 26 000 лв. са представени само „японци“ и „корейци“. Списъкът се оглавява от Mazda III, която е събрала 4,95 бала, следвана от четвъртото поколение на Toyota RAV4 (4,93 бала), първо поколение Suzuki SX4 след фейслифта (4,93), второ поколение Suzuki SX4 (4,92), Toyota Corolla XI (4,92).
Следва списъкът на автомобилите с цена над 26 000 лв. Тук лидер е първото поколение на Mazda CX-5 след фейслифта (5 бала), първо поколение на Mercedes-Benz GLC (5), шестото поколение на Toyota Camry след фейслифта (4,99), трето поколение Lexus RX (4,98) и трето поколение на Nissan X-Trail (4,97).
Следват и списъците на най-лошите модели за пътуване на дълго разстояние с цени до 26 000 лв. „Отличник“ е първото поколение на Daewoo Matiz (3,39 бала), Skoda Fabia II след фейслифта (4), Lifan Solano I (4), Citroen Berlingo II след фейслифта (4) и УАЗ Patriot I.
В категорията над 26 000 лв. най-лошата машина е второто поколение на Volkswagen Touareg (4 бал), Porsche Cayenne II, Mercedes-Benz M-Class III, Mercedes-Benz S-Class VI и Hyundai Santa Fe III.
Най-здравите коли втора ръка според германците
Toyota планира да продава по 1 млн. електрически и водородни коли до 2025 г.