Mazda 6 се завръща в Европа, но вече на ток

Дизайнът е поразителен, обещанието е за до 552 км пробег

Mazda 6e

Mazda

С 6e Mazda поставя началото на следващата еволюция на дизайнерския език Kodo, концентриран около темата “Authentic Modern“ (винаги е интересно да четеш пресрелийз на Mazda, там може да видиш и термини като Jinba Ittai – „кола и водач в едно“; „Joy of Driving“, „Joy of Living“...). Това ще реше ниска линия на покрива, странични стъкла без рамки, остра и дълга предница, чийто целеустремен вид се подсилва от тънките и дълги фарове и LED светлините, опасващи предната решетка. Отзад имаме активен спойлер, а джантите са 19-ки.

Mazda

Също толкова впечатляващ като дизайн е автомобилът в интериора. Тук Mazda вече бяга от сегашната си стратегия, като монтира 14,6-инчов сензорен „телевизор“, отклонение от последните модели като CX-60 и CX-80. Но това решение отразява произхода на Mazda 6e: съвместните корени с Changan Automobile, 20-годишният партньор на японската компания в Китай. Там моделът се продава под името EZ-6. И първо там дебютира на салона в Пекин през април миналата година.

Кормилното управление, окачването и спирачките обаче са „внимателно калибрирани“ от Mazda Research Europe в Германия, за да отговарят на предпочитанията на европейските и британските шофьори. В купето има места за петима, багажникът е с обем от 400 литра, разпределен между 330 литра в традиционния багажник и 70 литра под предния капак.

Като технически параметри Mazda 6e е дълга 4921 мм, широка 1890 мм и висока 1491 мм, междуосието е 2895 мм. Автомобилът идва във версия с един мотор и батерия с капацитет 68,8 kWh, която обещава пробег до 479 км. Версията с два мотора се захранва от батерия с капацитет 80 kWh, която е достатъчна за до 552 км пробег.

Mazda Mazda 6e