Н овото поколение на Mazda CX-50 ще играе централна роля в плана Phase 2 на Mazda, който ще води марката към електрификация (не пълна) между 2025 и 2027 г. В този времеви диапазон очакваме Mazda да пусне на пазара нов двигател с вътрешно горене.
За момента японците не казват много за Skyactiv-Z, като се задоволяват само да подхвърлят, че той ще предлага „по-добро изгаряне“, като по този начин ще подобри „екологичните динамичните характеристики“.
Skyactiv-Z ще бъде четирицилиндров наследник на днешните двигатели Skyactiv-G и Skyactiv-X. Тук е моментът да вметнем, че Mazda е компания, която върви срещу течението. Такъм е Skyactiv-X: бензинов двигател, който се доближава като процеси на работа до дизеловия двигател. А преди няколко години, когато всички вървяха към даунсайзинг и електромобили, Mazda показа чисто нови 3-литрови бензинов и дизелов „шестаци“.
Новият двигател също се очаква да предложи доста иновативни решения. Той ще разчита на „метод на горене lambda one“, който обещава да постигне „висока топлинна ефективност чрез реализиране на супер бедно изгаряне в широк диапазон от ниски до високи обороти“.
Mazda също така повтори намерението си да опрости моторната си гама, като се стреми да „консолидира и рационализира цялостната сложност на двигателя“. Въпреки този ход към опростяване, те са ангажирани с роторния двигател и постигат „плавен напредък“ по отношение на тяхното съответствие с емисиите.
Докато гамата от двигатели на Mazda ще се свие през следващите години, те в крайна сметка ще приложат новата технология за горене към своя редови шестцилиндров двигател. Това обещава да подобри неговата „екологична ефективност“, което трябва да помогне на двигателя да отговаря на бъдещите стандарти за емисии.