Maserati остава отдадена на електрическата игра, представяйки Grecale Folgore по време на Автомобилен салон Шанхай 2023. Това е поредната стъпка на „Тризъбеца” към изцяло електрическото бъдеще в края на десетилетието.
Кросоувърът разчита на два електромотора, захранвани от батерия с капацитет 105 kWh. Системната мощност възлиза на 557 к.с. и 820 Нм. Те ще ускоряват модела до 100 км/ч за 4,1 секунди (3,8 секунди е при стандартното Trofeo). Както се вижда, този параметър не е особено впечатляващ за подобни цифри, но батерията е огромна и тежи супер много, вероятно над 600 кг, може да гони и 700.
Maserati Grecale Folgore
Другата важна цифра за електромобил е пробегът, който от Maserati казват, че може да достигне 500 км. На DC зарядна станция батерията ще се зарежда от 20 до 80% за под 30 минути.
Grecale Folgore предлага четири режима на задвижване: GT, Sport, Off-Road и Max Range. Последният трябва да се използва, когато зарядът на батерията спадне под 16%. Той ще лимитира максималната скорост до 130 км/ч, реакцията на педала на газта, ще ограничи и функционирането на системата HVAC.
Maserati казва, че е оборудван модела с въздушно окачване, за да гарантира повече комфорт в градската джунгла или на магистралата.
Иначе моделът изглежда почти идентично с конвенционалния му събрат. Но при Maserati Grecale Folgore решетката отпред е частично затворена, монтиран е нов дифузьор и аеродинамични джанти с размер 19, 20 и 21 цола. Версията Rame Folgore се отличава с медния цвят.
В купето са използвани рециклирани материали. Иначе приборното табло и сензорният екран на инфотейнмънт системата са с диаметър по 12,3 инча, има и голям Head-up дисплей.
След Maserati Grecale Folgore на дневен ред са електрически MC20, Quattroporte и Levante. През 2025 г. трябва да е завършена гамата Folgore, а през 2030 г. марката планира да се откаже от двигателя с вътрешно горене.